Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday 4 April 2014

SABAH trip with family!!! yahoooo....Day-1

salam sayang buat semua....

ada 2-3 peristiwa nak ditulih..tp xmenyempat...
last2 lupe sudaaa...huhuhu...

xpelah....so update mende yg paling terbaru jela yek..hihihihi...

alhamdulillah....
utk tahun 2014...
MINGGU LEPAS...25-29 MAC 2014....
telah diberi kesempatan utk berjalan2 melihat alam ke NEGERI DI BAWAH BAYU...
sebenarnyer....
percutian yg saya rancang adalah awal Jun nanti...
tapi di atas permintaan mak kecik saya...(mak sedara)
dia kata....teringin beno nk ke situ....skali ngn pakcik saya...
so....teruslaaa menunaikan hajat mereka....hehehe...
alhamdulillah...kami selamat pergi dan selamat kembali....

ahli2 rombongan adalah....
saya & en.suami + makecik&cikmaiL&anaknyer Alyaa + my opismate kak erna & en.syaipul& adeknya cik Bisha&anaknyer Luqman yg comel....8 dewasa seorang kanak2....

Saya..sebagai org yg berada di tengah2....risau2 gak...
masuk ke makecik aku ngn member opis aku ni???
member opis aku ni plak ok ke ngn fmly kami ni??
ok ke en.suami aku yg pendiam ni nk masuk ngn en.suami opismate aku ni????
alhamdulillah......
segala hipotesis..prasangka2 negatip...serta hasutan syaiton....berjaya dihindari...
everybody was hepi!!!!! hepi!!!! n hepi!!!! yeayyyyyyyyyy!!! syukur ;)

kami ke sana 4hari3mlm...
gerak ke KK selasa pagi...balik KL Jumaat malam...
hari pertama kami stay di LIKAS SQUARE APARTMENT...
Hari kedua nk merasa angin sejuk Kundasang.... kami stay di SERI KINABALU RESORT...
Hari ketiga balik KK semula....stay di API-API APARTMENT...
hari keempat da xbermalam...terus balik....heeeee....
konsep percutian adalah berfamily..so konsep penginapan ambik apartment jelah....
review utk penginapan:
tempat pertama ok..cantik n selesa!!!
tempat kedua...agak mengecewakan sket..indah kabar dr rupa.....tempat dia da cantik...kalau owner dia upgrade sket tempat tu..saya rasa ok...tp xdela teruk sgt.....masih terkawal...
tempat ketiga....ok laaaa....ala2 umah sewa flat yg biasa2 tuh..tp still ada aircond bagai....
so far....sy xla aim penginapan yg 4-5bintang...
sederhana sudah...sebab ada kanak2 dan golongan veteran...
kalau saya....xkesah..janji leh tdo...hihihi....
ada byk lg apartment or homestay yg cantik2...
tp kene book awai la yek..lagi2 plak kalau musim cuti sekolah...

kenderaan pulak..kami sewa Van....
pada saya agak mahal gak...tp en.suami kata....ok dah tuh harga dia...
sebab van tu tahan lasak gak utk perjalanan jauh naik bukit bagai...
yelaaaa...xkan nk jalan2 dua kereta..leceh...so satu jer..skali jalan......

Aktiviti hari pertama....
tiba di airport...kami ambik van...

Pakcik Mail saya...1st time naek kapal tebang....alhamdulillah dia hepi...hihihi..


Makecik n Alyaa 2 beranak posing kat kapal tebang....pedulikan kalau ada pegawai sound2...ngeh2.. 
terus check in....rehat2 jap...menunaikan yg wajib...
kami terus cari mknn nk lunch...then terus ronda2 di bandar KK...
Sanggar tu..goreng pisang.......
opismate saya tuh iaitu kak Erna ialah ex-student UMS....
so secara rasminya dia tourist guide kami laaa...senang..ada yg tau jalan...hihihi..
then terus mencarik RUMAH TERBALIK di area TAMPARULI...
jarak dr KK...dalam around 20-30minit...
rege tiket masuk RM 10..
kene beratur ikot kumpulan....






beria nyer muke i..opsss...hahaha..
posing kat jamban pon boleyyy baaaaah..hakhakhak

walupon bercuti..kite semua mesti jgn berhenti berdoa utk MH370 ;(
kat rumah terbalik nih....saya bygkan beso n byk rumah2 yg terbalik....hahahaa..
skali je....ada sebijik je rumah dia....xleh ambik gambo kt dalam...
tp dia ada la sediakan port2 yg leh bergambo utk dibuat kenangan....
kalau buat sebijik kat kampung nih..caj tiket rm5-6 pon..
gerenti leh wat duit nih..kata en.suami dgn nada xpuas hati...hahahaha...

then da abes ronda2....kami kembali ke KK semula...
sekejap je da malam....
kul 6-7 da mcm kul 8-9mlm...
kitorg terus usha2 pasar philipines dulu...
nak puaskan hati mak kecik saya..ngeh2...
bagi can laaa kan...
slurpp..slurpp....sambil hirup air..mata dia melilau ke sana cni..hahahaha...
malam tu...kami dinner di pasar philipines....
sy xtau plak ada mknn yg meriah d ctu....
menurut k.erna....org yg duk sana xmakan kat area ctu...pelancong je yg byk try...
mybe sbb xterjamin tahap kebersihannya dan lain2...
errrr....ragu2 gak dgn statement itu....
tp selepas meronda dgn keadaan perot yg lapar....
maka..kami TER lupa....hahahaa.....dgn yakin nyer kami setuju nk makan kat ctu..kwang2......
tp servey2 n jeling2 la sket kawasan keliling dia hokehh.....
kt ctu mmg banyaaaaaaaaakkkkkk gerai.....korang telan air liur jelah tgk sorgaa seafood...




tengok tuh???? licinnnnnnnnnn.....
xyah makan nasik...
ratah2 je ikan, sotong n udang...hohoho...
rate haraga murah....RM10..rm25 siap masak....
kene pandai pilih2 laaaa........
makan 8 org xsampai rm150...
utk kami fmly yg suke makan...ianya adalah....satisfied!!!!!!!!!!
tp risau2 gak..jgnla kami sakit perut ke apa....alhamdulillah....semuanya ok bahhh...hihihi...

balik apartment..xcakap banyak...
cas tenaga laaaaa...esok nk jalan jauh....

bersambung Day-2 utk next entry yea...heeeee ;)

1 comment:

  1. Amboi..kemain exsaited makecik kooo eh aja..anak dara dah anak die tuh ek..tinggi melampai..Kem salam kat makecik ko nnti eh..

    ReplyDelete

anything 2 share??