Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday 3 July 2014

my progress yg tiada progress...

salam semua....
hmmm lama berdiam...

xtahu nk hupdate apa....
hmmm...nak story percutian ke guangzhou....hmmm..insyaallah next entry..

hmmm...wat masa skrg.....just nak meluahkan apa yg terbuku di hati....
ape lagi....my TTC journey.....
rasanya last update masa ujong2 thn lepas....

ntahlaaa.....
since last year....i'd consumed shaklee products....
sya pon xtau ader ke perubahan dlm diri ni....
saya ni jenis x istiqamah....
ada sahabat2....bgtau....consume betol2 30hari berturut...
then akan rasa perubahannyer....

pastu awal tahun..tau2..org lain yg mengandung...kikikiki....
rezeki mereka.....

saya dah consume 30hari dah..lebih....
pastu da stat errr...terlupa2...mengelat2....dan sebagainyer...
errrrr.....

yess..........i know!!!!!!!! my mistake!!!!!!!!!!

tapi yg sy bengang....or bosan...or macam..xtaula nak sebut apa rasanya....

saya makan produk A......
individu lain makan produk B....dia berjaya....

pastu nanti seme orang push2 suh saya makan produk B pulak dah!!!!!!!!!!!

Lorhhhhh....
korang paham x???  ingat produk A tu murah2 ke....
dah beli..makan sket..x jadik..terus tinggal..beli pulak produk B..pastu produk C....

sabar laaaaaaaaaaaaaaa!!!!
bukan saya xnak ikot cdgn semua......saya tgh usaha la ni......
korang xsabar kan nak tgk saya ni pregnant????
abes tuhh..saya ni???? hingat banyak laaa lg kesabaran saya?????
iyerrr..sabar.....sabar.....dan sabar.....
hmmmmmm....

haaaa puas hati kejap..dapat jerit kat cni...huhuhuhu....

xderlaaaaa...just luahan perasaan...
again....nak positifkan diri.....
kawan2 hanya nak membantu....tapi mungkin diorg xperasan....
yelaa cakap sekali dua dahlaaaa....saya akan take note...masuk list!

ni...kejap2 sebut...nampak je muke dia...kene fire...

tulaaa..bila awak nk stat makan ni....
tulaaa...awak ni...kan da cakap suh makan ni....
tulaaaaa....awak ni..si polan dan si polan dah berjaya dah pon.....

errrrrr!!!!!!!

kalau nak makan sesuatu benda....mana boleh makan sekejap2...pastu tukar....pastu tukar...
pening mende dlm badan ni nk proses....
ingat xjadik toxic ke??? saya belajar toxicology tau!!! hahahaaa....

jadi...di awal tahun 2014...saya agak down bab2 nak makan supplement nih.....
lagi org sebok2 push saya..
saya rasa macam..lagi malas nk makan apa2 supplement!
lagi rasa macam...nk melawan...
haihhh..teruk kan????? xtaulaaa..haihhh... mengada2 beno....

ditambah pula....ada mulut2 yg mengomen....bila tengok saya dressing melilit tudung ke apa ke....
"untonglaaaa org xde anak..boleh melawa lagi pegi keje..."
Looohhhhh...ko dah kenapa? ko nk melawa..ko melawa jelaaa...ko yg malas...
ko cakap jela malas...ko jgn bg alasan ko da anak ko xleh melawa.....
apa kaitan ada anak dengan xde anak????
mak saya anak empat..molek je melawa ke mana2.....haihhhhh manusia2...
kenapa mesti nk komen camtu??? tu pon nak jadik isu?????

xpelaaa aja...drpd org kata.....
"haihhh..ko kan xde anak....byk masa lg..xkan selekeh beno gayanya???"

haaa mana nak????hahahahaa.....y bother...y bother.....!!!

muhasabah..dan bertenang aja oi!!!!!!

hmmm....saya cuba kurangkan berat badan....
bulan Januari berjaya lost 8KG!!!

tapi...tulaaaah.....org mcm saya nih...xleh nk menten lama2....
stat februari..period x datang2....mengharap..tapi xde rezeki lg....
pastu tension balik...pastu diet pon dah ke laut.....
naik la balik ke berat asal.................
hmmmmm....

tapi alhamdulillah...klik2 kat opis ni...
tetiba rajin pulak buat aktiviti2 yg menyihatkan....
so joinlaaaa.....
dlm seminggu.....1-2x swimming...2-3x berzumba.....
wahhhh..walaupon xturun berat...
tapi rasa macam diri ini sihat!!! sungguh!!! hehehehe.....

Alhamdulillah....bln Mac-Apr-Mei-Jun....
period dtg dgn normal nya..tanpa dipaksa...
tanpa di induce dan sebagainya.....

Ok then..bertenang semula....
sehinggalah tibanya Ramadhan 2014.....
Ramadha tiba...Ramadhan tiba....
Marhaban Ya Ramadhan..Marhaban Ya Ramadhan.....

so..tu jelah progress nyer....
hmmm....
rasa mcm nk stat balik makan apa2 supplement....
or..
terbayang2....
rasa mcm nk stat buat TTC medical treatment semula lepas raya nanti....
cuma bingung.....nk sambung kat DEMC...or nak berpindah ke lain????
Hmmm...any suggestion??? (macamla aku tanya kat Group TTC or dekat group ibu2 yg da bjaya mengandung...barula leh dpt jwpn..hahaha)
Hmmmm.....

sekian sahaja....
corat-coret....
progress yg xtau apa progressnyer...kalau progress tesis student saya.....kemain saya marah nape xde progressnyer...kikikikiki...

next entry kite citer yg hepi2 plak yea....

ok..positifkan diri....
bertenang...berusaha...berdoa...bertawakal.... bye;)

No comments:

Post a Comment

anything 2 share??