Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday 31 January 2012

bile otak xboleh berhenti berfikir..

salam petang Selasa..

saya bersyukur dgn segala nikmat yg dikurniakan Ilahi skrg ini..
masih bekerja..masih bergaji...ada seorg suami di sisi..ada keluarga..ada sahabat2....
saya suke gembira2...
tp dlm gembira2 nih..saya xboleh menghentikan otak sayer drpd berfikir tentang ini..

bilakah sy dpt dikurniakan zuriat yg comel lg soleh+solehah??

hmm..ramai yg kata...
"ala...xsampai setahun lg..rileks laa.."
"ko honeymoon dulu..xper.."
"hmm...rilex je..xyah stress2..."

blom lg soalan2 yg nih..

"ko xde rase2 nk makan ape2 ke?"
"wehh..ko nak tips?"
"haa..aku ada jual produk kesihatan..ko nak?"
"ko xnak timang anak ke?" (nih soklan yg aku rase paling bodoh sekali...xleh tanya secara berhemah sket ke?)

hmmm..
iyer saya paham..sy xperlu terlalu sensitif....org d sekeliling saya sgt prihatin...
iyer terima kaseh semua...

iyer..saya tahu..
iyer..ada ramai lg sahabat2 yg senasib dgn sayer..masih menanti...dan menanti...
iyer..ini soal rezeki yg telah pon tertulis utk stp insan..
samada lambat atau cepat..
iyer..saya tahu jugak yg saya xperlu stress2..kerana usia perkahwinan kami masih dikategorikan dlm kategori awal lg...BARU 8 bulan..xsampai setahon lg...(tp bkn ke lg 4 bln je nk cukop setahun??) hukhukhuk..

serius..saya kagum dgn pasangan2 yg menanti sehingga 4-5thn...ada juga yg hampir 10thn..!! tabahnya anda semua....betapa nipisnye IMAN saya....
sudah goyah bile diberi ujian sekecil ini....Astaghfirullah...Astaghfirullah...

saya faham...terdapat pelbagai faktor d sekeliling yg turut mempengaruhi proses kehamilan..
apa yg menyebabkan saya susah hati..adalah..
pd thn 2010..doktor telah mengesahkan saya ini mengalami masalah...PCOS..
tp masa tu DR cakap xpayah risau..masa tu saya masih muda remaja..anak dara..
tp sekarang..iyer..saya sudah berubah status...kepala hotak saya ni xberenti berpikir..adakah PCOS ini yg menyebabkan..? camane ni? camane ni? huuuu~

kepala hotak ini juga sering berfikir memandangkan cycle period yg....
SUKE2 HATI DIA JEK...dia rasa nk banyak..banyak xberenti2....dia rasa xmau...haaa biar laah berbulan2....stress nk tulih kat kalendar...
tgk kalendar pon..da bergenang....tulaaa aper lg nk buat..dah RATU AIRMATA..
rasanya kalendar saya yg paling beso kot kt opis nih...
sedey jap.........huaaaaa~

rasa lg sgt sedih bile..1 ketika bile seorg sahabat mengalami fasa yg sama...saya sentiasa menyokongnyer..
beri dia semangat..tp bile dia dah dikurniakan rezeki....dia gembira...hupdate sana cni..saya faham..saya juga tumpang gembira...
TAPI..bile time kite..kiter nk story2 kat dia...dia wat xtau je..(alaaa..seboklaa ko ni..saba laa...alaah..ngada2 laaa....nanti ada la tuh...)
perghh..xperlaa....sy tetap gembira dgn kegembiraan sahabat2 saya..

hmm...wat masa ni hanya 1 jek yg dpt melegakan kepala hotakku ini..
PERGI MENJALANI UJIAN KESUBURAN....
da tau root cause...maybe leh tenang sket kotttt??
bile ekk nk p buat?? bile da cukop setahun nnt kot??
hmmm...........................................

utk mengelakkan masalah stress ini...
--> berjaya mendapat sehelai tudung di butik kegemaran geng UraNus...warna GOLD okeh...

HAHAHAHAHAHAHA..(gembira la kannnnn)




4 comments:

  1. saya doakan kamu .

    jom swimming! :)

    ReplyDelete
  2. Insyaallah...Allah tahu apa yang terbaik untuk kita beb!!! lain org, lain dugaannya...hehe..**chill!!!

    ReplyDelete
  3. aja!!!!saje nak nyibuk kat blog aja..insya'Allah aja, Allah ada plan yg terbaik untuk aok dan suami. fikir positif k. untuk mengelakkan rasa sedih, pikir ape yg aok ade, org lain takde. cth: aok ade suami, koi takde suami lagi!!hehe.teruskan berdoa..berdoa..berdoa..dan berdoa..=)

    ajak la kami yg single2 ni hangout kalau untuk mengubat kesedihan..hehe..kan shila kan?:D miss u!

    ReplyDelete
  4. heeeeeeeeeeee~ thanx Misz A!!!
    sayang korg!! tulaa bile ekk leh hang out...=)

    ReplyDelete

anything 2 share??