Friday, 25 May 2012

subuh jumaat yg misteri...

pagi jumaat yg misteri...

slalunyer kalau duk sribayu nih...mmg saya tdo awal...yelaaa...tv pon xde..
apa pon x boleh...penat2 menong...tdo laa..bile da biasa bgn pagi..
kalau tdo seawal kul 9 malam..kompom...!! saya akan terjaga dlm kul 3pg ke..
xpon stat dr kul 4pg tuh..setiap jam akan tersedar....

masalahnyer..mlm td...xlaaa tdo awal ponn...dlm kul 11 lebih gak...
tibe2...terjaga...dgr mcm ada org kat luar...
ishhh..awal plak housemate saya bgn bersiap-siap..pintu  bilik saya x tertutop rapat...
tibe2...gedegang!!..(xla bunyik kuat sgt...xreti nk bgtau sound effect pintu cmne..hihi)..
pintu bilik saya tertutop....aikkk..peliknyer...
kalau nk suh pintu bilik tertutop...mestila angin dr dlm bilik yg bertiup...
kalau angin dr luar bertiop..lg akan menolak membukak pintu...dlm bilik saya..tingkap bertutop...ader angin kipas jek..tu pon bkn dlm mode swing....menghala 1 arah je..musykill...muskilll...
tgk jam..baru kul 5.30pagi...pegi keluar....uitttt..pintu rumah terngaaaangaaaaa.....
tapi grill masih bermangga....intai bilik2 housemate...dua2 pon masih enak dibuai mimpi..
aiyooooo....misteri....!!!!! tp xde plak rasa seram sejukk....apa2 jelahhh...
alang2 mata da segar...da xleh tdo smula..terus jelaa bersiap2...

hikmahnyer....
mungkin ianya...........
kejutan utk beribadah di pagi subuh yg hening.....
selepas subuh..termenong sambil memegang MA'THURAT....
tercatat nama allahyarham Dr.Kamal bin Ismail dan keluarga..
beliau adalah pensyarah saya semasa di UPM dulu..
naskhah MA'THURAT & YAASINN itu adalah pemberian beliau masa kami semua berbuka puasa di rumahnye satu ketika dahulu....dah lama ianya terbiar...
masa skolah dulu..duk baca lepas subuh hari sabtu ahad....
MACAM TERPAKSA....siap tersenggok2...X MENGHAYATI LANGSUNG...!!
Hmmm....
dah lama kot saya asik suboh GAJAH DINOSOUR BAGAI....
huhuhu...
astaghfirullahh......

:: sedikit perkongsian iLmu ::

Al- Ma'thurat merupakan wirid dan doa harian yang diamalkan oleh Rasulullah SAW. Baginda adalah orang yang paling mengetahui betapa besarnya ganjaran yang diperolehi dari amalan doa dan wirid tersebut...

seelok-eloknyer kita amalkan masa selepas subuh dan selepas asar...tapi bila2 pon xper...zikir kan...

 Kelebihan membaca Al Mathurat:

1. Tidak dihampiri syaitan
2. Rumah dan keluarganya terselemat dari perkara yang tidak diingini.
3. Allah mencukupkannya apa yang sangat diperlukan dari urusan dunia dan akhirat.
4. Orang yang membacanya kemudian dia mati pada hari atau malam tersebut maka Allah akan menjamin untuknya syurga.
5. Selamat dari segala sesuatu.
6. Allah menyempurnakan nikmatnya ke atas orang yang membacanya.
7. Allah berhak untuk meredhainya
8. Tidak ada sesuatu yang mendatangkan mudarat ke atasnya.
9. Terhindar daripada syirik.
10. Selamat dari bisa atau sengatan semua makhluk yang beracun.
11. Dimudahkan menyelesaikan hutang-hutang.
12. Berhak untuk mendapat syafaat pada hari kiamat.
13. Sesiapa yang membaca di waktu pagi,akan dipelihara oleh allah hingga ke waktu petang.Dan sesiapa yang membacanya di waktu petang akan dipelihara hingga ke waktu pagi.
14.Mengamalkannya umpama mengamalkan Sunnah Rasulullah dari sudut zikir dan berdoa, dan berbagai lagi kelebihan.

ok jom amalkan...;)
setakat baru teringat..dan buat sekali-skala...dan menempekkan fadhilat ma'thurat itu di dalam belog..
langsung xmenunjukkan saya macam bagus.....atau saya ini BUDGET BERIMAN....huuuu...


yg bagus adalah...kite berkongsi sesuatu yg baik..kita sama2 amalkan...dan anda MESTI mengingatkan saya kalau saya terlupe...okehhhh...


MOGA HARI INI LEBIH BAIK DARI SEMALAM.....=)


Thursday, 24 May 2012

persoalan yg sudah dijawab olehNYA

Saya dalam dilema utk membuat satu keputusan..
utk memulakan langkah....
Gambar hiasan ala2 dlm majalah MASTIKA...ngeh2=p
dimana apabila melangkah...
ianya memerlukan daya kesabaran..ketabahan yg tinggi...
saya memerlukan sokongan yg tinggi..
daripada encik suami terutamanya..
dan jua drpd insan2 sekeliling....


saya xpasti adakah saya benar2 mahu...
adakah saya sudah bersedia...
saya juga ragu-ragu..
kenapa?? saya terlalu beria-ia sgt ker??
kenapa saya x boleh rilex2 ajer sprt org lain...
adakah saya perlu bersabar je dulu....
tangguhkan sahaja...
atau...apa...?? 
dikala segala persoalan ini berada di awangan minda...
dtg lg musibah dan dugaan di tempat kerja...
siapa yg kejam??
mereka yg kejam??? atau saya yg menzalimi diri sendiri???
akibat terlalu alpa..leka tidak menuju ke arah pembaikan..
YA ALLAH...... hmmmmmmmm~


KENAPA AKU DIUJI?

"Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; Kami telah beriman," ("I am full of faith to Allah") sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya Kami telah menguji org2 yg sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui org2 yg benar dan, sesungguhnya Dia mengetahui org2 yg dusta." -Surah Al-Ankabut ayat 2-3-
 
KENAPA AKU TAK DAPAT APA YG AKU IDAM-IDAMKAN?

"Boleh jadi kamu membenci sesua tu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-Surah Al-Baqarah ayat 216-
 
KENAPA UJIAN SEBERAT INI?

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya. "
-Surah Al-Baqarah ayat 286-
 
KENAPA MESTI AKU RASA FRUST?

"Jgnlah kamu bersikap lemah, dan jgnlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah org2 yg paling tinggi darjatnya, jika kamu org2 yg beriman." -Surah Al-Imran ayat 139-
 
KENAPA MESTI BERSABAR?

"Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan) , dan kuatkanlah kesabaran kamu lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan), dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan) serta bertaqwalah (be fearfull of Allah The Almighty) kamu kepada Allah supaya, kamu berjaya (mencapai kemenangan). "
-Surah Al-'Imraan ayat 200-
BAGAIMANA HARUS AKU MENGHADAPINYA?

"Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk"
-Surah Al-Baqarah ayat 45-
 
APA YANG AKU DAPAT DRPD SEMUA INI?

"Sesungguhnya Allah telah membeli dari org2 mu'min, diri, harta mereka
dengan memberikan syurga utk mereka... ? -Surah At-Taubah ayat 111-
 
KEPADA SIAPA AKU BERHARAP?

"Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain dari Nya. Hanya kepadaNya aku bertawakkal. "
-Surah At-Taubah ayat 129-
 
AKU TAK DAPAT TAHAN!!!

"... ..dan jgnlah kamu berputus asa dr rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dr rahmat Allah melainkan kaum yg kafir." -Surah Yusuf ayat 12-

Monday, 21 May 2012

episod 3: meng gardening

hmmm..sepertimana...
hobi mak2..hobi surirumah...
mestilaaa suke pikir nk hias rumahhh...
nk tanam itu..nk tanam ini...
haihhh laa...sesungguhnyer..saya nih sgt la xreti...
yg saya hingat...dulu2....kalu pegi mana2 dgn mak..
pantang nampak nursery pokok2 tuh....mesti singgah punyer!!!
beli pasu lahhh....orkid lahh...mcm2 pokok lahhh..
dan semasa itu..saya xtahu apa2...masa mak pilih2...
saya duk main2 jek..lari sana cni..berangan ntah apa2 bile tgk bunga warna-warni...

hahhhh....rupenyer fasa ingin menanam bunga itu sudah sampai seruannyer terhadap diri ini...kwang2..

cerita menggardening nih terus je episod 3...hahaha..

episod 1 nyer....
ni pokok PERTAMA yg ditanam di rumah kami.....usianya da hampir 2 thn...benihnyer ambik drpd encik Wan suami Puan ILHAMAH sahabat saya....alhamdulillah...skrg da meninggi..pucuknyer da lebih tinggi drpd pagar rumah....biler laa nk berbunga...kalau ade buahnyer..insyaallah..saya bg aok seme raser...sila lah berbuah wahai pokok pelamku syg......heeee...;)
episod 2 nyer....
ni plak impian TERKUBUR...kat laman belakang umah....kwang2....bak kata pepatah..hangat2 taik ayam...!! jenuh..siap ber batas bagai...letak benih timun, peria, kacang pjg,..dan pelbagai sayuran.. kt hujung siap tanam serai & pokok pandan & pokok limau bali dr kampong.....yg ala2 mcm sangkar tuh..konon2 nk buat reban pak cho...tahan mentenen 2-3 minggu ajer....akhirnya.....status skrg..dah menjadi lalang tinggi sama ngn tingkap rumah.....choiiiiiii~
hahahahha...
amacam??? hebat x saya berkebun?? lalang ajer yg penoh...
xsampai ati nk letak gambo lalang tuh.....uwaaaa!!

justeru itu..saya gigihkan diri utk meneruskan ke episod ke-3...
dimulai dgn pokok cili yg beli dr cameron dulu tuh...
kene laa di alihkan ke pasu yg lebih besar....

wakakakaka...pokok cili je pon!!!! kecohhh!!!
sbb biler kiter tgk mak kiter..abah kiter buat.....senang ajer.....kacang!!!
tapi..biler nk buat sendiri..alamak?? nk buat cmane ekk??
hahaha..wat malu je aja hoiiiiiiii..
abah ko dahla tanam sawit berpuluh tahon....
ko nk alih pasu pokok cili pon terhegeh2.....blaja je tinggi bertingkat2...hahahaha..
yg saya ingat...CIKGU SUBRE..cikgu KEMAHIRAN HIDOP masa darjah 4..
haaah..dia ajar ader nisbah2 tanah..tanah hitam..tanah pasir..lg satu..tanah liat kot..
masalahnyer berapa nisbahnyer??
3:2:1 kahhh? 3:1:1 kahhh??? atau 1:1:1 kahhh??? wakakakaka...
sungguh berteori...kalau mak kiter..tanam sambil tutop mata jek hokehhh....
saya hentam ajer jadik...2:0.5:0.5...bolehh??
2 beg tanam itam.setgh beg tanah pasir..setgh beg tanah kompos..ni seme utk 2 pasu.....
main agak2 hentam jek...
taraaaaaaa....
setakat nih...buah cilinyer masih lebat...dah dua kali tuai......moga2 tangan saya ini sejuk....ko berhidoplaa dgn subur yea wahai pokok2 cili ku....;)

hmm..masa p carik pasu..
en.suami offer..nk beli pokok aper lg??/
adoilaaa hai..reti la plak aku ni kan??
hmmm xbestlaa pilih ngn dia...saya mintak KIV..
saya nk carik pokok bersama sahabat2 URANUS laaah..baru besttt....
skrg ni ada 2 pasu kosong.....haihhh..pokok aper laaa nk ditanam..
saya bosan kalau tanya en.suami..
sebab dlm kepala dia....yg penting pokok tuh..sesuai utk PAK CHO....
sesuai utk ayam kesayangan dia tuh bertenggek untuk tido...whatttt??? grrrrrr~!!

alangkah indahnyaaa...jika sekiranya...
ruang utk reban si PAK CHO & MAK CHO ini...
berubah.....transform jadik seperti ini....
dipenuhi dgn pokok2 bonzai bunga kertas...wowww!!
saya bertanya kt tempat beli pasu tuh..
ada nampak 1 bonzai bunga kertas..saiz sedang2 laa....RM400 sepokok hokehh!!!
blom lg yg beso2 mcm dlm gambo itu.....huaaaaaaaaaaaa!!
lambatlaaa lg aja hoiii.....
ko tanam jelaaa pokok ati2 ker..pokok keladi ker......

ntahlaa biler nk muncol episod 4 nyer...

kiter jaga jelah dulu pokok cili yg 2 ketol tuh.....huahuahua...

Wednesday, 16 May 2012

KapaL Terbang OPAH ;)

seronok tunggu....manelaaa KAPAL TERBANG OPAH nihhhh...
Heeee..i like dis pic!!!

masa zaman saya blaja dulu..
tiap kali nk balik campus...
seme anak2 buah akan melambai2 kat saya..
apabila saya dah naek bas..
dan secara automatik...
semua bas yg lalu lalang di mata mereka adalah..
BAS CIK JAA...sket2....jerit...ibu!! tu BAS CIK JAA....!!
hahaha...kayo cikjaa korg ada berbelas bijik bas...hahahah..

semalam...15 Mei 2012..
menghantar ibu mertuaku....alhamdulillah...
rezeki mak..dpt menunaikan UMRAH..
sgt gembira!! meriah!!
kami semua feeling2....berperasaan..kalaulah kite semua dpt ke sana sekeluarga..
indahnyaaa!!!
mari menabong!!!!!!

seronok membabai opah bersama anak2 buah..
pastu kami lepak2 tgk kapal terbang...
again....bersama anak2 buah...
semua kapal terbang...adalah..
KAPAL TERBANG OPAH!! hihihihihi......sungguh comel!!!

sblm rombongan mak berangkat..ader sedikit briefing..
saya pon tompang dengar..feeling2 laa.....
xdpt pegi..ambik mood pon jadiklaaa...
hati ini sgt tersentuh...
biler laa dpt ketemu baginda RASULULLAH S.A.W..
layak ke diri ini ke sana?? huhuhu..
Insyaallah..mari kite sama2 sentiasa tanam niat...;)

pastu feeling2 jugak...
xdpt nk hantar arwah mak pi sana...
hmm..xperlaaah...mak mertua pon....da mcm mak saya...
lalu....biasala...saya kan ratu...
hujan lebat x terkawal depan2 org ramai itu......malu sungguh!! huhuhu...

moga mak selamat pegi dan selamat pulang..aaminnn..

lepas aktiviti melambai kapal terbang opah..
kami singgah lepak2 di dataran putrajaya..
hohohoho..feeling2 mcm cuti ari sabtu wehhhhh!!!
rupa2nyaa...

ooooppss..esok hari rabu!!!!!
ohhhhh..keje!!! sekian~


Thursday, 10 May 2012

anda dah daptar?

nk menulis luahan rasa..
yg da xtertanggung.....

tapi.....
biar jelaa bersawang di ruangan draft itu...

hmmmmmmmm...nak tepek gambor ni laaaaahhhhhhhhhhhh...

sempena xlama lg....

PILIHANRAYA katernyerrrrrrrrrrrrrr.....hahaahahaha...

kalau jadik..ni tahun kedua saya mengundi...

ooppps...pd thn 80an.....DACING......

agak2 menjelang 2012 nih????

YG MANA ANDA INGIN PANGKAH???

saya xreti nak ekstrim sgt mana2 pihak.....

yg saya pikir skrg..........

hahahahaa.....saya akan mengalami konflik nk balik kg....

saya kene ikot blik kg. perak ke?? nama saya daptar kt phg!!!!

aishhhhhh~ xleh jadik nih...............

Wednesday, 9 May 2012

bercakaplah..

Hasil kajian rentas selama beberapa minit dikalangan seorang yg suke bercakap.....menunjukkan..

tahap tekanan utk manusia yg suke bercakap akan mencanak tinggi....jika:
  • dia sakit tekak..batok2...xde suara..
  • dia tidak boleh bercakap...
  • dia tidak boleh menyuarakan apa yg dia mahu suarakan...
  • org lain tidak bercakap dgn dia...
  • dia melihat org yg malas bercakap...
  • dia melihat org yg membisu bile disuruh bercakap...
  • dia melihat org-org yg saling tidak bercakap..
  • org cakap-cakap pasal dia..hahaha..
  • dia jumpe org yg lg byk cakap drpd dia...dia kalah..or dia malas nk lawan...tambahan pula org tu lebih tua drpd dia..lebih byk pengalaman drpd dia...dia kenela akur.....hahahaha..
                                                                                                            (H.Noormaliza, 2012)

sesungguhnyer saya adalah insan yg suke bercakap...adakah salah jika ingin bercakap??? tlglahhh bercakap bile perlu....ada juga jenis2 cakap yg boleh menyelesaikan masalah...ada jua cakap-cakap yg boleh memburukkan lg situasi....berdosa juga kalau tak bercakap antara satu sama lain lebih drpd 3 hari?? betol ker? sila betolkan saya jika saya salah...sbb masa kecik2 dulu slalu cakap...eh kite da xkawan dah 3 hari..jom mintak maap smula.....hahahhaa...

apa2 pon..saya selaku org yg suke bercakap..mengakui.....yg saya mestilah byk bermuhasabah diri..........
byk betol...yg saya lakukan..yg saya cakap...selama ini..mungkin membawa kemudaratan kpd diri sendiri mahupon pd org lain...huhuhuhuhuhuhu....


 Sabda Nabi s.a.w. :
لاَ يَحِلُّ لِمُسْلِمٍ أَنْ يَهْجُرَ أَخَاهُ فَوْقَ ثَلاَثِ لَيَالٍ يَلْتَقِيَانِ فَيُعْرِضُ هَذَا وَيُعْرِضُ هَذَا وَخَيْرُهُمَا الَّذِى يَبْدَأُ بِالسَّلاَمِ
Maksudnya ; “Tidak halal bagi seorang Muslim “hajr” (tidak bertegur sapa) saudaranya melebihi tiga hari, kedua-duanya bertemu, lantas saling berpaling muka antara satu sama lain. Yang terbaik antara mereka ialah orang yang memulakan salam”.

Rasulullah S.A.W bersabda, "Janganlah bercakap melebihi dari zikrullah. Sesungguhnya dengan banyak bercakap akan mengeraskan hati dan bila hatinya telah keras maka ia akan menjadi semakin jauh dari Allah".
  • Bercakaplah dengan nada yang jelas tanpa ada rasa keraguan dan jangan bercakap dengan nada yang samar-samar

  • Bercakaplah di depan dengan cara bertentangan mata dan jangan bercakap di belakang, ini untuk mengelakkan timbulnya keraguan dan salah faham.

  • Jika seoarng sedang bercakap tentang sesuatu tajuk dan tajuk itu belum habis dibincangkan maka janganlah mengutarakan tajuk baru atau memotong perbualannya itu.

  • Jika seseorang sedang makan maka janganlah bercakap tentang sesuatu yang menjijikkan atau tentang sesuatu yang tidak disukai olehnya.

  • Jangan bercakap di depan orang yang sedang sakit tentang sesuatu yang mendukacitakan sebaliknya ucapkanlah tentang sesuatu yang memberangsangkan.

  • Jangan sesekali meniru gaya percakapan atau telor orang yang jahil dalam agama

  • Jangan bercakap secara berkumam mulut

  • Jangan bercakap mengenai hal orang lain, membuat fitnah serta mencaci-maki orang

  • Jangan memanggil orang yang lebih tua dari kita dengan panggilan nama, seeloknya pangillah dengan nama yang memuliakan mereka.

  • Jangan memanggil seseorang dengan gelaran yang tidak menyenangkannya

  • Jangan bercakap tentang sesuatu perkara yang anda sendiri masih kurang pasti mengenainya.

Wallahua'lam...
jom muhasabah diri..;)

Tuesday, 8 May 2012

lori............???

LORI.....LORI.....LORI......

nape dgn LORI yek????

hmmm....xpasti...
ntahlaa....
harap2...
moga dipermudahkan jalan.........moga ianya menguntongkan..dan membawa rezeki....

Aaaminnnnnnnnnn....

Monday, 7 May 2012

CAMERON...is it our 2nd honeymoon?? =)

sempena kilang encik suami bekerja  ber off seminggu...
maka saya pon kene la jugak cuti.... sambong cuti after labour day tuh..
yeehaaaaa....
actually xde plan apa2 pon..
dan saya mmg paling benci nk pegang janji2 manis si dia..
nanti x jadik...perghhh...rasa mcm tahap nk letopkan rumah...hahaha.
then...antara jadik x jadik..tibe2 jadikkkk...
hooyeaaahhh....ke cameron 1 mlm...
then balik kamponggggggggg...kampong mertua di perak....hoyeaahhh jugakk...;)

ni adalah kali kedua saya ke cameron...
masa 1st time dulu...huhhh~ xmau ingat lah..byk kenangan pahit kelatnyerr...
so vacation kali nih...boleh dikatakan..
ala2...
2nd honeymoon gituuuu.....oopppsss....hahaha..
walaupon hanya dlm waktu yg singkat....
alhamdulillah...menggembirakan dgn jayanya!!!

nk pegi masa 1 mei...kompom sesak..
so..kami pegi 2 mei..
8.30pg gerak....ikot tapah...around kul 10pg...
da smpi Lata Iskandar.....aper lg..STOP!!! moh kiter posing kejap..

xde org mandi-manda ponnnn..
pastu teruskan perjalanan...dlm setgh jam...da smpi Ringlet...
atas lg..Tanah Rata....paling atas..Brinchang..
kami stay kt Tanah Rata...
dlm perjalanan ke atas..leh singgah di mana2 teahouse  CAMERON VALLEY TEA-CAMERON BHARAT PLANTATION....bolehlaaa tgk scenery yg menghijau...
so greeeeeeeeennnn..terapi minda...


hmmm..awal lg..xleh check in lg....
da google sana cni...tgk blog org bagai...
so mesti singgah di tempat2 yg patot disinggahi..
so..kami ronda2 laaaa ke strawberi park bagai...
cactus valley...dan xlupe jua..singgah di TIME TUNNEL MUSEUM..
jeles kot tgk gambar org posing ctu...nak la jugakkkk...hahahaha...
layannnnnnnn....
dlm banyak2 kaktus yg melimpah ruah...bunga yg warna-warni...kami pilih pokok cili padi..lebat hokehhh...harap2 bile smpi rumah...cili x kecut..gugur jatuh ke bumi..hahaha..
saya ambik pokok lavender n pokok ala2 diliputi salji nih utk mak....lupe plak nk captured nama dia...cantekkk & unik....putih suci...
cenggitulaaa pic kalau suh adek yg jaga tiket tuh snapkan...ala2 xberapa nk center....janji ala2 nampak kurusss...kwang2...

versus
terkesima kejappp...sejak biler dia pandai posing gune props nih..melebih plak....xleh jadik nih....musykil2...
posing cenggini adalah HARUS yea....yeayyyy dpt buat cenggini!! hahaha..kesian x??? jakun xterkawal...
da penat berposing bagai...p usha2 sayor kt tepi jalan area Brinchang tuh...
hmmmm..xla murah mana...so KIV dulu bab soping2 nih..
p lah check in dulu....
kami pilih CENTURY PINES RESORT...
nampak dr tepi jalan mcm mengecewakan...beria dia membebel..
tp bile da masuk.....boleylaaa..satisfied..!
skali-skala...aper salahnyer...
sori..motif susunan2 gambor nih sgt x berseni...wahahaha..
rugi sket pi waktu weekdays nih...xdpt p night market...
diorg kater..kt ctu lg best nk tawar menawar...n mmg lg murah..
tp bukak only ptg jumaat n sabtu sahaja ye...
so xde pilihan...nk beli2 brg...p la kt deretan kedai tepi jalan kt Brinchang tuh...
still byk brg...
da ptg sket..baru kami naik semula..
ambik angin ptg...feeling2..kabus lepas hujan...
kami carik kilang TEH BOH...receptionist hotel tu cakap..
ada kat Brinchang...atas sket...
penat kami ronda xjumpe la plak simpangnyer...so try esok jelaa...kalau ader rezeki..
then da nk gelap...
ala2 kedai tepi jalan tu da bersiap siaga nk tutop...
aper lg...saya pon senseng lengan...pok pek pok pek...try mengecong uncle tuh...
alaa da nk tutop uncle..kasi jelaa..tambah itu ini..nk free itu ini...
haahahahaha..yezzaaa..berjaya...
xborong sayor sgt..aderla sket2..yg penting beli strawberi coklat smbil jenjalan..n nak borong jagong...
nk t-shirt...tidak dilayan...nk bantal strawberi yg gedik2....juga tidak dilayan...cisssss...
xper..........xper....ok fine....=p
ok laaa..buat feeling2 duk kt ctu....ngeh2...
malamnyer..xmelepak mana...
ader gak google..ada port ikan bakar..
tp da maleh nk mencarikk...kami dinner kat foodcourt..
try satay pakcik tuh..boleylaaa...janji kenyang.....
esok..after breakfast...jenjalan amik angin luar jap..
kasi dia pening kepala nk snap picture...hahaha..
ternyata gambor dia saya snap lawa jek..
asal gambor sayer..ala2 xberapa nk center..aigooooo...geram betol...
hala balikkk...
da xde pape nk soping dahhhh..
singgah lg skali kat cameron valley tuh..
kesian dia..da xlarat bergambor...
xkire..nak jugakkkk...
cukopkan syarat...ngeh2...
kalu rasa da nk muntah tgk gambar2 dibawah...silalah close tab..hahaha..



okeh..da memenuhi kriteria2 vacation ke cameron highland..
jom balikkk...
tibe2..nampak plak dah simpang kilang TEH BOH..
dia nk puaskan hati...haaa redahhh...
sprt yg kwn2 ceritakan..mmg jln dia sempit ya amat...
sila hon2 kereta anda di sepjg liku2 yg mcm xde ending tuh..
mcm2 ala da takut2 sesat...mesti konfiden jek...fuhhhh...baru sampai....
rupenye kilang TEH BOH nih..kt BRINCHANG pon ader..
kat Ringlet pon ader...
aper lg....ronda laaaaaaa....


again...cukopkan syarat....oderlaa hot tea 2-3 cawan.....;)

tibe2 termenjiwai watak sbg SAFETY&HEALTH OFFICER...geram la plak tgk mamat2 kt ctu wat keje xpakai PPE...hohoho..
masuk kilang tuh bersama segerombolan mat salleh..
xdengar satu kebenda pon ape yg org tuh terangkan...bising bunyik mesin..
huhuhu..xkesahlaaa..
seluruh kilang tuh mmg bau teh...ala2 bau inai....
abes rondaaa....ok sila berdebar semula nk lalu jln yg berliku2 tadi...

masa naek cameron..mulut si dia membebel..
seme pondok2 org asli tu...tidak menjual sesuatu yg dikehendakinyer..
masa kami turun...mata si dia masih melilau...
tibe2 brek emergency!! haaaa ader!!!
apakah??? jeng jeng jengggggggggggg...
katernyer..PETAI BUKIT terbaekkkkk..hohoho..

haahaahhaa...
MISSION COMPLETED!!!!!!!!!!!!!!

balik kg dgn senang hati....
seronok kumpul ramai2.....

yeayyyy!!! alhamdulillah..percutian yg xberapa dirancang..
yg sekejap...tp cukop berkualiti....
selamat smpi ke sana..
selamat smpi ke rumah..
i'm back to URANUS......xlupe juger..back to SRI BAYU..huhuhuu...(mggu dia keje mlm..)
hohohoho....(xpayahla serabot2..kan bru balik bejalan...ish2..)

Tuesday, 1 May 2012

AJA&ADI setahon ;)

Alhamdulillah...
tanggal 30 April 2011 lepas....kami selamat diijabkabulkan...
semalam balik keje..biasa laa...jem x terkawal...
tibe2 dpt mesej..ada org da siap masak...
fuyooooo!!!!!!
agak2 ada surprise kah?? ada tiop2 lilin x??
tp kan...hehehe..
saya rasa..saya x aspect apa2 pon...xkesahlaaa....
smpi je umah..dapor mcm berasap semacam jek...
dasyat beno ker lauk-pauk nyer??? hihihihi....

hahahaaha..alahai...
1. ikan goreng
2. ketam masak pedas..(tuh yg semalam punyer dia hangatkan...)
3. kangkong belacan meletop..! (sbb ape meletop?? pedas ya amat....heeee)

xkesahlaaa ianya hanya lauk biasa....
hari2 pon spesel dinner..mkn berdua together2..
hmmm...tp saya makan dgn linangan air mata....tp sket2 je laa...
cover2 xnk bg dia nampak..nnt kene ejek...
haahhahaha..ntah pape kan....

pastu set alarm..
nk jaga kul 2.40pg..
teman org nk tgk bola katernyerrrr...
layan bola smbil makan jajan....hehehe...;)

terima kasih abg...
kiter hidop susah senang sama2 yea...dunia akhirat..
Insyaallah..aaminn......
.....................................................................................................

hmmmm...ya Allah..
aku panjatkan syukur kehadrat Ilahi..
tiap hari..tiap saat....aku pohon keampunan..
atas segala khilaf..
Padamu ya Allah..ku pohon pertolongan..
Ya Allah..yg Maha Mengetahui..
yg Maha Berkuasa...yg Menentukan segalanya...
kuatkan hati ini utk mengharungi segala dugaan dan ujian Mu..
kurniakanlah kami sebaik2 harta...zuriat yg soleh-solehah...
Sempurnakanlah iman dan agama kami dgn berkat ikatan ini..
Moga perkongsian hidup ini berkekalan dunia akhirat...
Aminnn.. Ya Rabbal Alaminnn..

moh kiter share doa ni...;)