Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday 22 April 2013

simptom2 pedo'oh itu merobek hati ini..

buat masa ni...
saya mengharungi tempoh hampir 2 bulan yg mendebarkan..memeritkan...
saya bosan....saya geram....saya ntahlaaa....ntah pape...
last period saya 19hb jan....
bulan 3...x datang2...
pertengahan bulan 3...kene wat x-ray...
risaula plak kot2 ada sesuatu.....radiation tuh....hazard!!!
hmmm...negatif.....
bila da p klinik sblm x-ray pon...cek lg skali....negatif......
ok...so x-ray lah nk x-ray 1 badan pon....

sekarang da penghujung bln 4....
masih tidak kunjong tiba....
hmmm....
kalau berlebih2.....risau...takot mati hilang darah....
kalau x dtg2....risau mcm2 jugak....
astaghfirullah....x bersyukurkah aku???

hmm...sepjg tempoh tu juga...
saya mengalami semua simptom2 yg sebenarnyer....pedo'oh ajer....
bile pagi2..lepas breakfast...saya selalu rasa nk muntah...
ada satu mlm tuh..terbangun tdo..muntah bersembor2 siap....
saya rasa sakit2 kat cik B*****
saya asik nk buang air kecik....
jerawat pon ada keluar seketol dua...x dtg2 jugak....
tgk kalkulator siap...kalau ada..da 8minggu okeh...

sepjg tempoh itu lah....
dalm kepala saya ni mcm kilang kat line production..
xberenti 24jam berpikir...
kenapa laaa ngn diri aku ni??
suspen ada...seme pon ada...
bila cek2....still negatif....
rasa macam nak pakai crown princess...lantik diri sbg ratu UPT...
saya manusia biasa....saya rasa jugak berputus asa...

saya nk luah semua ni kt en.suami...
tapi mulut ni seolah-olah terkatop rapat......
yelah..mende isu yg sama...kang meroyan lebih2...lain plak jadik nyer....
saya hanya mengharapkan dia paham...tp saya tahu..dia paham xsampai 10% ponnnn..
hahahahhaa....

kat mana lah saya nak luah....kt cni jelah......
tension laaaa.....
saya da cukop positip dah nih...
tp saya xdapat nk menten positip kat Qalbu saya nih...

dr luaran..still terkawal....
sampai rakan2 opis d tempat baru komen...
yg saya ni nampak ceria jek...nampak bahagia berbunga2 jek..
ada yg ckp i nih mcm xkawen lg okeh..mcm xde pape problem....hahahahaha...
hebat kot aku berdrama....
dalaman nih....hanya tuhan je yg tahu....

bila kat luaran pon da xterkawal nanti.....hanya GMJ's jelah yg leh bayang camane keadaan saya...
hihihihi..ooohhh..tidakkk....elakkkan!!! kawal diri ko aja!!

bile jmpe mcm2 org...
saya x tension  dah..klu org tanya...
"xde pape lg ke??" "bile lagi?"

tp agak memualkan dgn kata2 sprt ini:
"laaa..xcube ke p jumpe doktor sekian sekian? pakar tau!!!"
"laaa...produk ini dan itu xmau makan?"
"laaa....try la berurut ke ape ke..."
mcm saya ni looser giler...x berusaha apa2 langsung!!!

saya rasa...jika anda xkawen lg...or tgh wat persiapan wedding...
mesti anda xsuke org lain sebok2 nk carikan jodoh utk anda tanpa diminta...or org sebok2 pilihkan tema majlis perkahwinan anda...kan? kan?

yg dah ada anak pon...mesti anda cukop sensitip kan? klu org duk susun aturkan makan pakai anak kesayanagn anda? duk sebok suh minom susu itu ini? kan? kan? mmg pantang kan???

hmmm...saya tau..kite xboleh terlalu touching dgn seme isu2 ni...sebab kite mmg xboleh kawal org lain...kite hanya leh kawal diri sendiri....dan org lain pon..kadang2...xde yg bniat apa2...mereka hanya prihatin dan mahu membantu....tapi apa yg saya ingin katakan....jika kita nk membantu org lain..biarlah dgn cara yg betol....isu2 mcm ni mayb hanya boleh dibincangkan dgn org yg betol2 rapat dgn kite dan kene pada masanya....

baru je kenal seminit td...xkan da nk rekomen itu ini???????????????

sebenarnyer...jap lg nk p jmpe dr.zamri, DEMC..
perasaan jadik ting tong.....
rasa mcm malaaaaaaaaaaaaasss dah nk pegi....mcm da leh agak dia akan bg ubat apa..
n dia akan cakap apa....
pape pon...cube gak timbulkan aura positif...
percaya pd QADA' dan QADAR yg maha ESA...

sekian....

7 comments:

  1. beb..aku ni pun tak peknen lagi..ko jgnla stress sgt.ramai je kwn2 kite yg kawen saing2 kite tp blom ade rezeki peknen. ko jgnla stress sgt..aku ni p'caye je ngan rezeki Allah.tp kalo takde rezeki jugak..aku nekad nak amik anak angkat je beb. sbb anak is not about dari mane dia datang.tapi its all about u grow up a person.takmo stress2..okeyh?!

    ReplyDelete
  2. PUAN MARNI..tq beb....just luahan hati yg aku xdpt nk tipu or berpura2 gumbira...luahan hati pon antara cara2 nk kurangkan stress..hihihi..
    ahaaa...memikirkan sahabat2 sekapal...dan juga kesusahan org lain yg lebih hebat...mmg antara punca kekuatan jiwa....cuma yelaaah....graf hati ini turun naek...apatah lg bile tahu keadaan kapabiliti fungsi anatomi dan fisiologi di dalam badan sendiri....so...akan terus berfikir lah mcamane cara utk menyelesaikannya.....myb better kot utk yg rileks xwat apa2..just go with d flow...tp tulaaah ada pro's n kon's nyerrrr.....aku kagum ngn ko atas niat ko tuh....aku doakan ko moga dpmudahkan jalan...aaminnnn;)

    k.yatie....hoyeahhhh...pasti kuat hendaknyer!!! heee..tq;)

    ReplyDelete
  3. It's ok untuk meluahkan certain things in mind and heart. Kalau xluahkan kadang2 memakan diri. Bila diluahkan akan terasa sedikit lega. Kan? Aku tau ko xde niat utk sbrg nasihat or simpati it is just luahan perasaan bagi bebanan perasaan lega. InsyaAllah rezeki yg terbaik ada untuk kamu Aja. Amin Ya Rabbal 'Alamin

    ReplyDelete
  4. Sungguh berat dugaan sahabat ku yg sorang ni...sabar aja..In sha Allah, Allah lebih mengetahui waktu yang paling sesuai untuk aja pregnant. Dia nak beri yang terbaik untuk aja.Jom lepak2 kat serdang..hehehe (mode sedih kereta masuk bengkel...waaaaaa!!

    ReplyDelete
  5. aja..

    koi sangat paham perasaan aok selaku antara saing saing kita yang paling lama dalam perhatian Allah untuk diuji.heheh kira dah boleh jadi presiden TTC tahap.

    koi penah x period dekat 5 bulan aja...kecelaruan diri mental dan fizikal betul. Dengan badan memberi reaksi yang pelik2. mungkin sbb darah tak keluar lama kan. nak g wat rawatan pun doc nak tarikh period. period tak regular camananye nak tau tarikh period.

    perasaan cek UPT negatif tu hanya kita kita je yang tau..macam satu keguguran hati walau awal2 dah bgtau diri sendiri alah check je bukan berharap pun.

    Mungkin Allah belum bagi rezeki lagi. Mungkin Allah nak kita betul2 berharap padaNya. Itu la koi pk bila tengok orang yang berjaya pregnant dengan usaha dan solat dan munajat yang konsisten dan tak penah henti. Buat koi jadi malu kadang2..

    Koi g Mekah hari tu koi doakan kawan-kawan kita semua yang koi tau belum ada rezeki lagi. ada gak yang konpius dah ada ke belum, tapi koi doakan je sebab sana banyak masa lapang nak berdoa. doa je la macam2.heheh

    All the best utk kita semua

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan...kan....hehehe..
      Amirah sahabat ku syg...kdg2 kiter rasa kiter dah teruk d duga...tapi ada lagi org lain yg lebih tabah drpd kita...maka..kite sabar dan redha jela...

      usaha..usaha..doa..doa..doa...doa...
      sabar..sabar..sabar ;)

      Delete

anything 2 share??