Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday 9 February 2012

biler ada rasa tanggungjawab..

salam sejahtera..

stress itu sentiasa ader...(hmm xtau nk intro cmane..haha)

sayer rasa masa skolah dulu...
cikgu2..ustaz ustazah seme da berbuih2 citer pasal KONSEP TANGGUNGJAWAB..
saya pelik laa bile org xde rasa..xde sense pasal tanggungjawab..
saya ni xdela org yg bagus sgt..bertanggungjawab sangat..
tp saya cube sedaya upaya menjalankan tanggungjawab tersebut sebaik mungkin..

sekarang...saya dlm proses cube melepaskan 1 tanggungjawab..
status saya di awang-awangan...
biler yer mereka boleh mengesahkannyer??
agak2 mereka akan paksa saya x?? mereka akan menunaikan sesuatu x?
tp..saya dah NEKAD..
hati saya pon semakin senang...lalaalalala~ ^____^

selagi ada rasa tanggungjawab nih..
saya rasa bersalah plak..
sebab saya xbuat kerja2 itu....
boleh x saya xfikir yek??
ishh~ xboleh laaa...
saya xreti nak jd org yg BERHATI KERING..wat bodo je..
yg saya selalu wat bodo tuh..
(nampak je wat bodo...tp..mesti saya  buat jugak...hahaha)
kesian la aper laa...bla bla bla...
susah jugak kan jd org bertanggungjawab?? hahahaa..

biler cube memahami konsep TANGGUNGJAWAB..
kene pula memperbaiki diri utk memahami konsep IKHLAS...
bkn calang2 org yg dpt ketemu titik KEIKHLASAN HAKIKI...

mampukah saya?anda bagaimana?

dari saya..yg mood mmg tgh lemau..sgt2 x produktif....huuuuuu.


3 comments:

  1. kerja itu amanah..kena jlnkan dgn ikhlas,tp nk jdi ikhlas tu susah sbnrnya...ikhlas tu terletak di hati,bersih kan hati dlu..bru boleh ikhlas....tadaaaa <-----peringatan utk diri sndiri sbrnya...huhu

    ReplyDelete
  2. Ikhlas tu macam mencari titik hitam kat batu yang berwarna hitam di malam yang gelap...hehe...klu pun kta tak boleh nak ikhlas (sbb sgt ssh kut)..boleh cuba untuk ikhtikhlas..(oh btulkah ejaan ini...)...**rindu TAHAP (tetiba...)

    ReplyDelete
  3. kak yie: yup betol...hati mau bersih..nk menten bersih itu lah cabarannyer...huuuuu~

    shila: huhuu..rindu itu mmg xterkata...suasana yg xkan kite jmpe di dlm dunia kite sekarang..huuuuu~

    ALHAMDULILLAH..APA2 USAHA YG KITE LAKUKAN..KENE BERSUNGGUH2..DAN BERSERAH...REDHA...HATI AKN TENANG..

    Alhamdulillah..

    ReplyDelete

anything 2 share??