Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday 21 February 2012

Sakit telinga punya pasaL..

semalam..
konflik dlm diri...hahaha..

ahad mlm telinga da start rasa lain macam..
isnin p keje..perghhh~
berdengung baik punya...sakit..
nk bukak mulut pon rase..nk mengunyah pon raser..
nk ketawa pon rasa...
nk sujud...lg laaa rasa..
rasa sakit.....! adehh dehh dehhh~

nk p klinik lah...tp konflik..
(malunyer wehh..ape yg ada dlm telinga aku nih..?? ada taik telinga terkumpol ker?? ngahahaha..
ohhh tidaakkkk...x mungkin...rasanya da korek...)
penat tanya opismate..term yg sopan utk sebot perkataan taik telinga ape hekk??
kot kot laaa kan....nk reka dialog siap2  bile nk tanya doktor nanti....hahahaaha..

last2..balik keje.. selamat ke klinik bersama en.suami..
penat bgtau dia konflik malu pasal takot bile doktor tuh teropong je telinga aku..
nampak selonggok...jenohhh~ calar maruah!!!
tp sakit punya pasal..berdebar2 tunggu...

doktor: yer...?
saya : tlg sy dr...sy sakit telinga...bla bla bla..(bgtaula stat bile sign n symptomnyer..)
doktor: hmm..myb bkn dr telinga..kite cek dlm gigi yer..
saya: nganga laa..(alamak malunyer dr. tgk gigi aku..)
doktor: ohh..xde pape...
tibelah masanyer doktor tu meneropong telinga aku..(berdebar gilerrrrr!!)
doktor: ohhh..xde apa2...u slalu sgt korek telinga...just luka je..gegendang u masih ok...sy bg ubat..bla bla bla...
saya: ohh..yeke doktor??? (legaaaaaaaaaaaaaaaa)
seb bek gegendang seme ok...riso plak..penat ajar student pasal hearing loss permanent lah temporary lah..
aku plak yg akn ada masalah nanti....(hhuiiihh~ nauzubillah..mintak simpang jauh2) 

tapi.....xtaulaa kot2 doktor cina tu ckp dlm hati...(haiyaaa..telinga ini amoi) tp xpelah..dia xsebot apa2 pon..
hahaahaahaha...

ALHAMDULILLAH...HARINI SEMAKIN RASA ADA BAIK...
MARI BERSYUKUR NIKMAT TELINGA YG TUHAN ANUGERAHKAN..

2 comments:

  1. kerap korek telinga pon bleh sakit eh...

    ReplyDelete
  2. kak yie...ha'ah...pakai cuttonbuds n jari....kwang2..
    xleh terlalu kerap..nnt luka..
    doktor prefer suh korek pakai besi tuh yg mcm kayu golf kecik tuh..xreti nk pakai yg besi tuh..seram semacam je..huahuahua...

    ReplyDelete

anything 2 share??