Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday 10 September 2012

cont...DEMC treatment part 2...

so...sprt yg saya tunggu-tunggukan..
saya nanti-nantikan...
saya cube bertenang..n sambung treatment at DEMC...
last story...kat sini: ( kisah2 yg xterkawal itu )

actually..kalau org lain..treatment dia senang..
terus je bermula dgn cycle period day 1...
masalah saya lain sket...
period x berhenti2...so..celah mana nk dapatkan day 1 itu??? huaaaaaa.....
so kene setelkan bab nk stopkan bleeding...
last treatment....alhamdulillah...after 1-2weeks...
bleeding saya BERJAYA MEMBERHENTIKAN dirinya!!!
gumbira x terkata.....sorak hoooray2 cheers hulaaa hulaaa....heheehhe...
then berdebar2 semula nk tggu next cycle....
dlm awal July tiba di Day 1...saya pon cpt2 call nk wt appointment...
"harap maaf..xlama lg da stat Ramadhan...fertility treatment xleh buat bln puasa...kene sambung lepas raya.."
hohohoho....dah ditakdirkan aja hoiii..
ko p sepital sg.buloh masa awal jun dulu depa kata lepas raya...hang ribot!!!
haaa...last2...kat cni pon sama....lepas raya laaaa yek...
so..demikianlah....Kita merancang..tuhan menentukan...mari BERSABAR.....

so..alhamdulillah...menjalani Ramadhan dgn penoh ketenangan...
menyambut aidilfitri dgn penuh kesederhanaan....
yg penting bermaafan berjumpa keluarga dan sanak-saudara, xlupe jua rakan taulan tercinta=p

then...sebenarnya..saya suspens sket...bukan sket..tp BANYAAKKKK..
sejak period sblm ramadhan dulu...terus x dtg2....(berpuasa penoh okeh....)
tibe2...saya didatangi tanda2 yg konpius...ni period ke hape...
dahla day 1 jek terus kene call wt appointment...
(hmmm..lantaklah..call jelah..at least p jela cek..ye x??)
so..appointment aDalah pd day 3...
masa day 2 plak..en.suami adalah demam xterkawal..siap pakej meracau+muntah2...
sahabat se opis turut tertanya2...dahla lewat period 2 bln...hahahahhaa...suspens x???
kalau mereka tertanya2....diri saya ini??? Allah taala jelah yg maha mengetahui...huhuhuhu...
tp saya dah ambik precaution measures...jgn berharap aja hoiii...relaks..relaks...
saya xleh relaks....kalu x..saya mmg xtido mlm tuh...so saya pon watla UPT....hmmmmmm~
ok aja..jgn nanges....walupon hampir nk gerimis2....hahahahhaa...

esoknye...buat2 muke gagah..nk hadap en.doktor...(bermulalah episod DEMC part 2)
awal2 lg intro psl segala kekonpiusan....
lalu.dr. itu menjawab dgn penjelasan yg cukop tenang lg menyelesakan...
(soft spoken...tp nada dia mcm nada robot..1 ton jek)

"jadik d cni ada 2 kemungkinan yer Pn. Noormaliza..
1. jika anda didapati mengandung..kemungkinan usia kandungan anda adalah 8minggu..
2. jika tidak mengandung..pon tidak mengapa....jgn bersedih...kiter akan berusaha...."

saya baru jek nk feeling2 musim tengkujuh...tp explanation dr. itu..... already save d day!!!!!
TQ dr!!!! huhuhu...
bagus2....mmg patot ko jadik dr....ko cakap punyerlah tenang dan sangat baik...bla bla bla...
dr bagi lg ubat...(hari tuh... period nk suh berenti...haaa skrg...xperiod nak suh period plak dah..)
Duphaston (for menstrual disorder)  Glucophage (sbb penghasilan insulin yg berlebihan tutut akan mempengaruhi hormon)..atau leh baca kat artikel Dr.ZubaidiBlog nih...

alhamdulillah..xlama pon lepas tuh...lastweek 5hb...
Day 1 yg sebenar betol2 muncul....huhuhu...(barulaa leh stat DEMC part 3)

to be continue...

"Sabar adalah jalan keluar bagi orang yang tidak bisa menemukan jalan keluar." =)

No comments:

Post a Comment

anything 2 share??