Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday 12 September 2012

DEMC part 3

sambung citer part 3..

saya bersyukur sgt2...
tiba2 didatangi "sahabat baik"...lalu cepat2 call utk buat appointment..
so kene pegi esoknyer.....actually da full..tp diorg suh je saya dtg...walk in...
disebabkan terlalu last minit..maka en.suami TIDAK dpt menemani saya....
yg dua kalis blm ni mmg bertemankan si dia...
hmm~komitmen keje yg xdpt dielakkan...
huhhhhhhhhhhh~ hmmmm~ ok lah..
nk ajak member opis teman ke? apesal ko ngada2 sgt aja???
hmmm..kang nyusahkan org plak..nk nunggu2...
ok fine~ saya pegi jelah sorang2 pon...
bukan mati pon...bukannyer doktor tu mkn org pon.......

masuk je kat O&G room...
wahhhh meriah!!! meriah dgn ibu2 mengandung....
agaknyer..terkene timing depa seme wat monthly check up kot....
pandang kiri....pandang kanan...
semenye pasangan2 yg suuuuuwiiittttt~
ibu2 mengandung yg comel....si suami teman si isteri......
ada yg bawak baby.....xketinggalan kanak2 2-4thn yg beraksi dgn penoh kecomelan...
wahhhhhhhh!!! saya?? sorg2 termenong...lambat lg no.giliran aku......
ketahanan mental amat diperlukan di sini yer!!!!!
disebabkan saya ni patient yg walk in..maka bykla masa saya utk termenong okeh...
kepala hotak xberhenti berpikir....sesekali...tibe2 air mata nk bertakung...
pastu tersedar...n buat2 muka cover..muke konfiden...
(padahal org lain x carakan pon ke diri haku nih...hahahha)

biler masuk jmpe DR....
cehhhhhhh!! xsampai 10 minit ponnnn..
Nunggu punyerlah dgn pelbagai perasaan yg poyo!!
walau apa pon..serius!!!!! saya amat senang dgn kata2 semangat DR.ZAMRI nih....
mcm yg saya kata...walaupon nada percakapannyer sungguh skema badut...satu ton je...mcm robot..
tapi..
kata2 dia sgt lembut...ringkas dan padat namun menyentuh hati saya...
(agaknyer dia mmg da biasa treat patient yg bergolongan sprt saya...pmpuan...bab2 nih mmg sensitip...huuu)
so..saya pon stabil balik...hehehehehee;p
1. dia bagi saya clomid (apakah mende alah clomid itu??)
2. teruskan amik Glucophage
3. amik darah (nk tgk paras FSH n LH) - tp dr. akan terangkan on next appointment.
4. waiting for next appointment..on DAY-14..18hb nih.....nanti dr. akan teropong...ada ke x telor2 yg matang....(dup dap dup dap dup dap.........Ya Allah...Ya Samii'...Ya Warith....Ya Rahman..Ya Rahim..)

lesson learn kpd diri sendiri yg mengada2:
next appointment mmg takkan pegi sorang2....balik rumah da pesan siap2..
abg kene teman yer nanti....
(hahahahha...citer yg jumpe dr. sket jek...yg perasaan sblm jmpe dr. tu yg lebih2....)

hmmmm~ so sekarang tgh fasa berpura2 normal..buat2 mcm biasa jek...
dlm hati...
SANGAT trauma!!!!
takut si "sahabat baik" ni x berhenti2 jugak.....Ya Allah..mintak simpang.....

saya penah folo forum wanita2 yg menjalani rawatan yg sama...
ada yg ending dgn gumbira..yg ending dgn air mata...mcm2 lah..
kebanyakan drpd diorg..sampai bertahun2....if 1st cycle GAGAL...
1 cyle...nak tunggu semula Day-1..Day-14...dan seterusnyer...perghhh~
tapi..mereka tetap terus mencuba walaupun dah 4-5 cycle...
tetap x berputus asa....
jadi.....

SAYA PON.......... MESTI LA SABAR...MESTI LA POSITIF.....SAYA BOLEH KAN???
mari bertenang....mari berdoa...;)

No comments:

Post a Comment

anything 2 share??