Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday 18 February 2014

TIKET 'JJ' vs 'J'

pada suatu hari tetiba saya tertengok instagram seorang kawan...
lalu....
saya pon tergoda utk menghadiri sesuatu...
errrrr.....

saya pegi.....
saya telah pegi ke.....

KONSERT DATO' SITI NURHALIZA di plenary hall, KLCC......hohoho...

actually...saya ialah bukan peminat tegar beliau...
tp ok lah..suke je lagu2 dia...
ari2 ngadap mende ilmiah......
so....saje pegi release tensen...skali skala.. katenyer...hahahaa.

rasanya ni 1st time kot....kwang2...
selama nih kalau penah pegi konsert pon...
kalau terpegi karnival2 tu ke...konsert kat sekolah or zaman kolej ke..ader laaa...hakhakhak...

tapi saya suke jugakla pegi berlibur2 tengok teater kat istana budaya nun...
(penah pegi 2-3x je pon..hehehe)
setakat nih yg d best ever.....adalah...
teater muzikal PGL!!!!!! masa tuh pegi ngn NAD..masa zaman bujang trang-tangtang...
ternganga2 kami tengok tiara nyanyi...eksaited bebeno!!!!!

well..kali ni..mmg ingat nk ajak NAD utk jadik partner in crime...
tp yelahh..masing2 da berkomitmen.....nad keje pulopp pada hari kejadian...
baru ingat nk melopong mulut lg dgn nad sambil tengok CT dekat2.......wakakakaka...
lalu..saya pergi berdating jelaaa dgn en.suami.....ngeh2..

ok...saya mahu menceritakan kejadian semasa kami ingin mencari seat...
tiket kami adalah "JJ"...
bile sampai je kat usherer..dia tengok tiket saya sambil tanya hurop ape kak???
saya jawap "J"...dia pon tunjukkan jari dia.....kat bawah kak...
dia da tengok tiket saya....maka..konpidenlah saya bahawa lokasinyer adalah area bawah nun...

sampai je.....
wowwwwwwwww!!!!! dekatnyer bang!!! kite leh tengok muke CT sebijik2 nih!!!
rasanyer tengok kat map website..ramai lg depan kite..seat yg rege riban2...
ahhh...lantaklaa...betol kot.....
kelihatan muke si isteri..senyum lebor kegirangan...
si suami kelihatan risau2 di situ....dia asik sebot..kite salah tempat nih...
salah nih....xde org pon duk kat area kite nih...kat belakang tuh seme dah penoh...
see??? xpayah zoom....betol2 depan stage....
ahhhhhh....persetankan kerisauan en.suami..sambil mata si isteri meliar kejakunan melihat para hadirin yg masih sebok2 mencarik seat....
wahhhhh bang!!!! kat depan kiter dato farid redzuan tv3 tuh....
ehhhhh bang!!! tuh dato K da masuk....haa tu anak dia ler tuh..ensem2....
wahhhhh bang!!!!! anak dato K duk sebaris ngan kite...
hamboi....terbukti kan??? memang kompom jakun...

tunggu punyer tunggu....
pelik...awatla xde org sgt kat line kami nih...
saya dah berperasaan sungguh perasan....nk sembang2 ngn datin2 kalau ada yg duk sebelah saya...
wakakaakakkaa...

tiba2....
maap cik..nih tempat cik ke??
cepat je saya menjawap....yess...J46 & J47..sambil hangkat tiket...
bangga tau ada tiket...wakakaka...

skali je org tuh pon tunjok tiket dia.....ok..tiket dia J46 & J47...
tiket kami JJ46 & JJ47...
abanggggggggggggggggg!!!! jom lariiiiiiiiiiiiiii........hahahahaahhahaa...

cepat je saya tarik en.suami...
cepat2 carik di manakah seat utk tiket "JJ"...
nunnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn..jauhhhh di sana....
ok fine!!!!!
nih da abeh zoom dah...huaaaaaa....
musnahla harapan nk bercerita kat kak senah, kak kiah, cik bedah...
selaku wakil mesyuarat tingkap kampong jejarum....
nk tengok SITI NURHALIZA sebijik2 depan mata.....
nahhh kau!!! tuuuuu diaaaa!!!! sayuuupppp2 kelihatan.......
cissssssssss!!!! huaaaaa!!!!!!!!

walau apa pon...
enjoy jelaaaa all d performances...
best2!!!! mmg suara dia LIVE sama je mcm dlm radio tuh...
dia wat konsep penceritaan kisah hidop dia...
lagu2 hitz ada belaka laaa..
purnama merindu, cindai, nian di hati, biarlah rahsia n lain2..
cume org2 kat tepi saya x havoc...senyap sunyi...
ape daaaa..p konsert x bising2.....
org2 tingkat lg atas lagi bising..tp yg mcm melampau pulak...
haaa lantaklaaah.....

da abes jek...
xde sesi bergambo dengan peminat...sadis sket di situ....
penat jek i pakai glammm2 u ols!!! huahuahua...
sebenarnyer x glamm pon...mcm rimas2 je pakai style gini...hakhakhak..
so inilah dia sedikit sebanyak yg dpt sy kongsi...
terutamanya ditujukan khas kepada NAD...hahahahhaha...

;)





nk letak video CT tgh nyanyi..tp internet lemb...
so letak CT babai jelah...kwang2.....

6 comments:

  1. hahahaaa....lawak la aja...
    baru nak berangan duk sebaris vip..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau xpe...i da feeling2 praktis da u ols....nk cakap i u i u....hakhakhak ;p

      Delete
  2. siti tanak dtg n nyanyi kat albert hall lg ke? dari sekolah simpan angan2 nak tgk siti nyanyi live. huntonglaaa aja. walaupun duk blkg tetap huntong!

    ReplyDelete
    Replies
    1. heeee...ok..berjaya gak masukkan video..walupon 50 saat je..wat tatapan k.lyd..hehehehe....

      Delete
  3. Kelasss ko ja dapat dok sebaris datin2 dato'2...Huhu x kesahlaaa walaupon seploh minit aje...Hihiii mesti best gile kan dapat tgk live Siti..Laki aku sebok ajak tgk Sharifah Aini punya Live Konsert...Allah haiiii....huhuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sharipah Aini??? aku pon nk sebot mcm ko..Allahhhhh haiiii....
      ehramm ehram...aku dpt bygkan dah dia menyanyi seiring ngan kak pah....ngeh2...
      ko ajak la dia p istana budaya mac ni...konsert awie, erra & ziana zain...aku xtau tarikh...hihihihi ;)

      Delete

anything 2 share??