Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday 10 August 2012

cengkerik singgit

saya kan...
xderla mempunyai mood raya yg giler2...
xkesahla samada saya beraya di rumah sendiri atau di rumah mertua...
sejak mak pergi meninggalkan kami 7 thn yg lalu...
semangat raya dah hilang....
cume memikirkan abah....n memikirkan...nk bkumpol adek-beradek..
tu jelahhhhh.....

saya kan...
xderlaa duk bersedih jek sepjg masa.....
bukannyer xde story yg ceria...
saya bersuka ria..bersenda gurau jugakkk....sokmo...

tp saya kan....
bile kdg2 ada peristiwa yg berlaku..
xkesahla mende remeh temeh ke...
saya suke berpikir....meleret2...bercabang2....
yg bukan2....
kesudahannyer.....ia akan menghasilkan pemikiran yg negatif.....haihhh~

come on la aja.....TAK BAGUS!!!!!!!!!!!!!!!

"abg beli cengkerik singgit....kesian kat pak cho...kais2 tanah..xde binatang...."

korg dgr statement nih mesti xde mende2 rase pon...bunyik mcm nk gelak pon ader...
tp saya???
melihat sang suami suap cengkerik tu ke mulut pak cho n mak cho....
SUAP DARI TANGAN KE MULOT OKEH......SUAP!!! .BUKAN CAMPAK2 MCM KITE CAMPAK NASIK X ABES BG AYAM MAKAN TUH....

mak cho n pak cho plak..... patuk2 cengkerik tuh dgn lahapnyer...
tp kan... dia xmakan pon....dia bg cengkerik tu mati...pastu anak2 dia makan...
diorg bg anak diorg kenyang dulu....baru diorg makan....

ntah...naluri saya tersentuh dgn tindakan si dia...
tindakan mak cho n pak cho pon.....huuuuuuuuuuuuuuuuu~
(tgh taip2..emo jap..)
sayang nyer la pak cho & mak cho kat anak dia......
sayang nyer la sang suami kpd mereka.....kesiannyer laaa sang suami....rumah sunyi kot....
lantas kasih syg dicurahkan kpd mereka...

hmmmmmmmmmmm~
sekian...

5 comments:

  1. hukhuk...hanya yg boleh memahaminyer sahaja yg boleh mengatakan yg ianya bermakna.....tq kak yie ;)

    ReplyDelete
  2. Hoi .. sedihnya dah mcm iklan raya bernas . Tersirat sgt ok. Doa bnyk n jgn putus asa k

    ReplyDelete
  3. aku pun same je mcm ko beb..kdg2 sentap jugak kan?...huhu

    ReplyDelete
  4. kak lyd...saya terus mencari iklan raya bernas sprt yg anda2 perkatakan tuh....ohhh..iyerrr....sungguh sayu...

    marni...yuppp...kdg2 duk pikir...kiter ke yg over emo pk bkn2? atau ianya hanyalah naluri/perasaan yg xdpt di elakkan...sabor jelah byk2...moga ada cahaya utk semua...;)

    ReplyDelete

anything 2 share??