Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday 2 August 2012

Banglo Baru utk Raya...hohohoho!

heeeee..
korang xjeles ke bacer tajuk entri saya nih???
hihihihii....

best x...dpt umah baru utk beraya......umah impian plak tuh.....
perghhh...sungguh heaven!!
tapi masalahnyer....rumah baru tuh...bukan utk saya....



untuk......





untukkkkkkkkkkkk....

















untukkkkkkkkkkkkkkkkk....






PAK CHOR & MAK CHOR & ANAK2 MEREKA....hahahahhaa.....




dah lama saya xbebel pasal mereka kan......
last..adalah masa lihat mereka bercinta...kat sini....heeee...

sbb apa diorg dpt rumah baru???

sbb rumah diorg tuh burok...bukan saje buruk utk mereka...buruk juga utk mata saya memandang....kerana ia terletak di laman rumah...mcm nampak menyemak jek kat situhhhh!

sbb rumah diorg tuh byk lobang2 atau ruang2 yg membolehkan mereka ter escape dr kurungan...so diorg selalu terlepas berjalan2 ke rumah jiran sebelah2.....kang ade kes plak dah org report kt rukun tetangga...ayam si polan telah merosakkan tanaman mereka....xpon....ayam si polan berak merata2....mengotorkan rumah mereka....saya slalu bebel kat en.suami....kiter ni bkn duk kat kg....ayam itik bersepah melata.....selagi xkene bolehlaaaa nk wat bodo...klu dah kene sound cmane?????x ker naya tuh...

sbb utk keselamatan anak2 mereka.....
anak2 pakcho&makcho kali ni...ada 3 ekor...sekor mati..luka nape ntah.....tinggal 2 ekor....
ini dah BATCH yg keTIGA hokehhhh....
yg sebelom2 ni semenyer mati/hilang.....sbb biler ada celah2 kt umah dia tuh....dia leh lari...
bile dia terlepas..maka amatla bahaya.......kucing/anjing jalanan standby jek usha nak  buat breakfast/lunch/dinner.....yg pertama dulu ada dlm 5-6 ekor....yg batch ke-2 pon...seme mati...
yg ni..mmg saya slalu marah en.suami...xbaik tau!! nk sgt bela binatang..pastu biar xterurus...
biar je mati......kesian dia....walupon saya bkn kategori animal lover yg sangat2....tp sy nih jenis empati terhadap seme benda.....kesianla kt mak cho...penat bertelor...mengeram bagai.....dah tgk anak2 dia..pastu hilang sekelip mata....kan kan kan....huhuhuhuhu......

so moga bergembiralah mereka di rumah yg baru ini.......eeee!! seronoknyer tgk diorg....heheehhee=)

tgklaa nih..biler umah x proper...mak cho bertelor merata-rata....satu kat sini....

satu lg kat sini kt celah sini plak.....
ni lah umah lama depa...burok2 pon...ada lampu letrik okehhhh.....
x ke nampak mcm menyemak tuh?? kan? kan? kan??
huhhhh..tgklaa tuh..manja!!! dua-dua makan nak bersuap.....
jeng jeng jeng... ni laaa umah baru depa.........
walupon xderla tahap meriah ekskusif bagai...tp saya rasa....better than before.........

saya rasa..depa gembira kotttt..ngeh2....
jom intai........haa..tuh depa bisik2 tuh....

haaa..ok la tuh kot...diorg mcm terpinga2 sbb sebelom nih....kurungan mereka gelap-gelita...ni tiba2 lain....hihihihi..
hehehehhe...moga anak2 pakcho&makcho hidop smpi besar..
yerla kan....walupon dia ayam...mesti dia nk zuriat jugak kan......mcm saya...saya rasa la kot....hihihihihi......

moga mereka gembira...saya pon lega.................=p

No comments:

Post a Comment

anything 2 share??