Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday 12 December 2012

12.12.12....passport siap...yeayy!!!!

sebenarnyer nk citer pasal bola...
sempena esok malaysia nk lawan thai nih...
tp tangguh laaa...next entri....

sbb tarikh ni punyer pasal....12.12.12...
setiap status2 d muka buku..seme xnk ketinggalan mencipta peristiwa...
yg ibu2...dgn plan ibu2 nyer...
yg baya anak2 ikan..sebok dgn tarikh nk couple nyer...
(hakhakhak..geli aku..depa xtau..kalu bab nk carik teman sejati nih...sbnrnye xkesah pon pasai tarikh....ada byk lg faktor yg perlu diutamakan...xpelah..kasi can kat depa nk berseronok-ronok...hahahahha)

12.12.12 saya???
xde pape yg suweeeeet ponnnnnnnnnn....
cuma...berjaya membuat passport!!!!
dulu masa gi bandung..saya wat passport berkumpulan....tu yg xde passport lg tuh..
so..tu yg saya jakun nih!!!!! lalalaaalalalala,,,
(xkesahla klu org lain dah ada sejak lahir....aku baru nk buat...yg penting aku dah ade..yeayyyy!!!!!!!)

^_______________^
utk sape2 yg nk buat passport...:

1. pejabat imigresen bukak se awal 7.30 pagi yek....(sy sampi kul 8...org dah beratur smpi keluar okehhh)

2. mesti ada salinan IC & 2 keping gamba passport....(klu pki contact lense ala2 korea tuh...xvalid gamba okeh....kene bgambo mata ori...peace yer k.azie...hihihi..)

3. nk bawak anak2...kenela bawak surat beranak bagai....

4. walupon tulis buleh siap dlm masa 1 jam...tp kene ready lah...ngikot musim org ramai ke x...ada byk kaunter..(saya td..kul 8pg smpi..beratur nk ambik nombor ajer dah sejam lebih...dah dpt no.giliran...nk tggu next kaunter dlm sejam lg....then nk ke kaunter bayaran plak lg stgh jam....then tambah lg sejam..sebelum tiba di kaunter pengutipan passport.....kul 12tghari bru siap...)

5. bayaran RM 100 = 2thn
                 RM 300 = 5thn.

yeayyyyyyyyyyyyyyyyy!!!!! moga dipanjangkan umur..dimurahkan rezeki...
insyaallah....akan meneruskan niat berjalan2 ke seberang sungai.....

sekian sahaja cerita 12.12.12 saya;)

2 comments:

  1. buat kt mersing...heaven gila..
    org x rmai...1 jam je siap.

    buat kt subang...stress!! mcm yg aja citer la, kena beratur pjg..smpai sana kul 8 tp org dh rmai, dlm hti kata...agak2 kul bape diaorg ni smpai? kul 6 pagi ke?

    ReplyDelete
  2. tula pasal kak yie.....kat kuala kubu pon xde org...tp degil jugak....nk buat jugak kt kajang....konon2 perasan dtg awal......amik kau....hahahaha

    ReplyDelete

anything 2 share??