Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday 13 December 2012

GO! gO! HARIMAU MALAYA!!

Sempena HARIMAU MALAYA nk beraksi malam nih...
saya nk share la sket perasaan saya 1st time ke stadium Bkt Jalil...hahaahhaa..

Saya bukanlah KAKI BOLA TEGAR...
layan sket2 boleylaaa....
cuma kalau saya da bg komitmen sepenohnyer...
saya adalah SEORANG PENYOKONG TEGAR...hihihihi...

dulu2...masa zaman kolej..
pantang ada aktiviti.....kalau x masuk jadik player ke..
mesti kene kerah jadik penyokong....yg kami gelar sbg ahli K-KONG (kelab penyokong)..
berebut2 nk bg nama nk join K-KONG tuh...
terkinja2 laaa..kami bersorak....siap ada cheers bagai...

kami mmg gila cheers!!!! seronok..!!!

bercheers lah kami dgn macam2 jenis lagu dan bermacam2 gaya tepukan...
sambil2..nk ngumpol mata merit katakan...demi nak stay kolej....
bdk2 skrg...pelikkk...berbuih2 mulot da bg nasihat...
slumber jek xberminat..n suka2 hati jek...nak duk uma sewa la ape laaa...
kalau anak org kaya xpe....
kite dulu masa zaman blajo...selagi buleh jimat..jimat!!! pastikan buleh stay di hostel sampai final year!!
ini buktinyer!!! hihihi...klu kenang2 balik...segan pulakk aku terkinja2...hahahaa..


cuma kt tempat keje nih..bila ada aktvt....nk try ajak diorg cheers...
ajak staf2..ajar student2....tp seme cam control2...cantekk sgt ker???
huhhhh~ so xmenjadiklaaa...
xde geng......so malas laaah dah.....biar jelah mereka dgn cara mereka...

(opsss..terlebey pulak bebelan....)

so..da bertahon2 saya tak ber K-KONG...
tiba2...kali ni...saya dpt greenlite en.suami utk folo dia p stadium...!!!
kebetulan malam minggu...ape lg....nakkkkk tengokkkkkkkkkk.....
nk tgk MALAYSIA vs INDONESIA....
weeeehuuuuuuuu!!! exited xterkawal.....;p

kami gerak dari umah lepas asar...
da smpi area2 bkt jalil....
tu diaaa......da sesak......
sambil ber jem2....tgk kiri kanan...
seme ahlil dlm kenderaan masing2...berbaju KUNING HITAM...
sesekali lalu pulak geng2 yg siap pacak bendera....
terkeluar2 dr pintu tingkap kete depa...
batang penyapu yg diikat jalur gemilang...hohohoho..meriah!!
kami xmasuk pon parking kt bkt jalil...sbb mmg nampak da penoh...
kami parking kat simpang bertentangan tuh...stgh jam jugak berjalan kaki...
tp xrasa penat..sbb bukan jln sorang2....ramai lg yg buat cenggitu....gigih okehhh...
sambil berjalan ke arah stadium.....saya x abes2 bercakap kat en.suami...
"abg jgn malu plak klu org terjerit2 bsorak nnt tau....tau!! hmm...lg satu...org nk tampal2 kat pipi tu tau...yg tampal2 bendera tuh....nk tau...bolehlaa...tau..tau!!"
dia buat acuh x acuh jek....dah kenapa bini aku nih???? buang tebiat ape...jakun beno..hahahahha..
tension saya...tp x kira....saya nk jugak tampal2 kt pipi tuh....hahahaa...

sampai je kt luar stadium...perghhhh..
ribuan umat manusia dah berkumpol....mcm2 ragam..
dgn tiupan trompet..dgn rambut badut...
yg harimau malaya dgn kuning itam nyer..AAAauUUMMM!!!
yg si garuda dgn merah garangnyer.....
bisinglaaah ya amat...
seb bek saya per**D..so..xyahla nk bersesak2 bermagrib di surau bdekatan....
yg plg saya kagum...yg bawak baby dlm stroller ader....pak aji pon ader p tgk bola...
ada jugak satu keluarga yg berjubah itam berpurdah bagai....
hohohoo...(yerr....islam menggalakkan kiter beriadah...cume jgnlah berlebih2lebihan lupa diri)
en.suami baru nk p beli tiket..
hahaha..konfiden x kitorg?? rupenyer tiket pon xde lg.....hahaha..


syukur..tiket pon ader...
en.suami turut membelikan tiket utk rakan2 taulan sahabat handainyer...
da siap beli tiket....masa menanti...
saya x abes2 lg duk usha...kat mana org tampal2 pipi tuh...hahaha....
jumpa...yeayy!! last2...sbb bini dia nih meroyan...en.suami layankan ajer lahh....hahah..
MEROYAN kan aku???gumbira pipi-pipiku da bertepek jalur gemilang n bendera harimau malaya....

namun sahabat handai en.suami x kunjung tiba...
yg saya BENGANGkan...depa dtg lambat!!!!!!!!!!!!!!! 2 jam tercangak berdiri tunggu depa!!
wehhhh..aku ni 1st time nk masuk stadium...aku nk rasa perasaannyer cmane...
da pukul 8.30mlm dah...kul 8.45 game da setat!!!!! tension giler menunggu wehh!!! Grrr!!!
duk menunggu kt luar stadium..hangin jekk...sbb dah dengar ribuan sorakan manusia apabila player da masuk padang.....ketaq lutut aku nihh.....
en.suami diaaammm jek...tp saya nampak idong dia dah kembang kempis....tahan marah...
sambil dia membebel2 nyesal belikan tiket kt diorg...
saya masih berpura2 senyum...
(seb bek kawan2 ko..kalu kawan2 aku....perghhh..mmg siap laaa korg!!! aku ketok2 kepala!!! huhuhuhu..)

kul 8.50 depa terhegeh2 sampai....saya still masih leh bpura2 senyum...
cepat2laa kami semua melangkah masuk...
seat da penoh!!!!!!!!!!!!!! mmg nk sumpah seranah laaaa.....bungokklaaaa depa ni lambat...
naikk ats..turun bawah....jalan wing sana...pegi wing sini....perghhh... full!!!!!!
muke saya mmg da xleh blaaa...!! mmg saya da xleh bpura2 lg...
keadaan seat kt stadium plak.....merumitkan keadaan...dia bukan dlm keadaan terbuka terus..
tp dia ada compartment2...yg kene masuk ikot pintu2 tertentu....so walupon dr jauh kite nampak ada ruang kosong..tp nk masuk ke situ da susah...sbb semua pintu masuk dah dibanjiri manusia...
ada plak pintu yg berkunci.....!!! bodoh ape...
yg org2 lelaki..ramai la panjat jek....ada gak pmpuan yg panjat....
xsanggup la plak saya nk turut serta...
last2 masa separuh masa pertama mmg BERDIRI JEK!!!!!!
en.suami xpedulik pon...depa bersorak jek walupon duk kt celah2 org...
saya da hilang mood!! mmg muka da rasa panas!!!! kepala da pening....mmg saya marah sangat2!!!!
yer laaa...saya boleh terima laaa kalau saya dtg lambat..then natijahnyer kene mcm nih...
ni saya dtg awal!!!!!! mmg geram betol dgn makhluk 5 org yg dtg lambat tuh...eeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!

dlm keadaan napsu AMARAH yg memuncak...
tiba2 GGggggOOOoooooolllLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!!!!!!
semua org bersorak....tiba2 saya terlupa saya tgh marah...
saya turut masuk ke dlm gelombang aura kegembiraan hampir 70ribu penonton itu...

INILAH BARISAN KITA..YG IKHLAS BERJUANG..
SIAP SEDIA BERKORBAN..UTK IBU PERTIWI.....
ANDAI KATA KAMI GUGUR SEMUA..TABURLAH BUNGA DI ATAS PUSARA..
KAMI MOHON DOA...MALAYSIA BERJAYA...
SEMBOYAN TELAH BERBUNYI..MENUJU MEDAN BAKTI....

perghhh....nyanyian ribuan penyokong harimau malaya...naik bulu roma wehhhhh!!!!
mmg saya rasa...berjaya MENGGERUNKAN pihak garuda...
sambil tu wat ombak..wooooooooooo~.....
then saya paham....inilah keseronokan berada di stadium yg tiada ketika menonton di televisyen rumah mahupon di kedai2 mamak....

hahhhhh...terus jek hilang marah saya.....hehehhee....
separuh masa ke-2...kami sambung carik tempat duduk..
then dptlaa duduk......
hohohohoho!!!!! go!! malaysia go!! go!!

akhirnya HARIMAU MALAYA MENANG!!!!
yeehhaaaaaaa......
masuk semi final....
walupon da abes game...penonton2 x berhenti2 bersorak...mcm xnk balik je depa nih...
ok laaa..seronok....seronok ilang tension jap....
balik tuh walupon nk jalan kaki jauh nk ke parking kete......senyum manjang!!!
BERBALOI-BALOI....

sekian..
tujelaaa perkongsian pengalaman berada di dalam stadium....

hmm..berdebarnyer mlm ni harimau malaya nk lawan gajah puteh pulakkkkk!!!!!!!!
kalau masuk FINAL..mcm nk pegi lagik jek....hahahaha=p

No comments:

Post a Comment

anything 2 share??