Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday 16 May 2013

DEMC..dah part-10....

nk citer pasal hari GURU..tp da xde mood...

teruskan jelah dgn progress treatment saya..
da lama x hupdate......

saya xbilang la plak treatment ni dah cycle yg ke berapa kali...
sbb ada masa emosi terkawal..ada masa xterkawal...ada masa sy stop treatment jap..
huhuhu..
so..utk cycle kali ni...saya start after almost 2 months x period..
hadoi...

after jmpe dr.zamri...biasala dia akan bg duphaston utk induce period..
tggu punyer tgggu...after smggu....ianya menjelma...
3rd may...my day-1..
dgn pengalaman saya yg ada sejarah period melampau tuh...
sy mmg sgt trauma..
stp kali ia dtg....sy akan takut n tertanya2..
alamak..byk ke x kali ni...berapa hari la agaknyer..
takutnyer....
alhamdulillah...kali ni hanya selama 6 hari....

sambil2 da stat day-1 tuh..
saya ingat nk stat berurut...
mybestfren after almost 3years...dia try kt ctu dlm 6 bulan...dikurniakan rezeki..
hepi sgt for her!!! tp kaedahnyer..kene ikot cycle period jugak...
memandangkan 1st day saya ari jumaat....serabut2 dgn nk balik mengundi bagai lah..
so..terpaksa la KIV agenda berurut....huuuuuuuu~
(nmpk senang..tau tempat..pegi jelah...tp bile da berada d situasi yg mcm2...xsemudah itu....its compicated u know...)

bile da stat period after saya meroyan haritu....
saja jmpe dr...n saya budget dr. akan bg saya clomid...
tup tup..dr. kata...dia akan stat bg injection...
dia kata kalau dis cycle xmenjadik...kite akan proceed ovarian drilling..OMG~
xkesahlaaa...suke jugak rasanyer..at least da proceed ke stage yg agresif sket...drpd mkn ubat jek..
cehhh..budget cool...bile da google2...survey..ape kemende la operation OD tuh..
ada sket goyang jugak laaa...hahahahaha....apa pon..tgk dulu...

tuhan tu MAHA MENGETAHUI...
alhamdulillah..skrg jarak tempat keje saya ke DEMC tuh...hanya mengambil masa 5-10minit perjalanan je..
nek kete laaa..xkan jln kaki wehhhh.....
so mudahla saya nk p hambik injection setiap hari....
objective injection ni adalah utk induce telur2 saya tu laaa...yg sgt degil utk membesar...
mula2 kene inject kat perot...pastu kat punggung pulak dah...pastu satu kat perot, satu kat punggung...
bak kata kak dayah...apa2 jelah..xkesahlah kat mana....hahaaha....asal menjadik......toksah stress2...
hari pertama-->kedua-->ketiga-->....................-->hari ni ke-14...
cube korang menunggu hari by hari..apa perasaan anda? seksa ke gumbira? heeee....
saya buat2 dunno jelah....layannnnn~
kini masanya telah tiba....
jeng jeng jeng....berdebar harini nk p teropong...
siap pakai baju raya tahun lepas...demi menjamin mood yg berkualiti...hahahahha...

tengok2....hmmmmm....masih belom ada apa2 progress...
telur je byk...tp xnk besar pon.....
ni pic saya google jek...tp sebijik sama laa dgn saya punyer....

cita2 saya..opcozlah nak mempunyai ovari yg normal itu....aaaminnn...
kadang2...nk gelak pon ader..
org lain sebok scan baby..saya sebok scan kira telur..hihihi...
saya juga berperang dgn diri sendiri...
saya tahu..ubat plg mujarab adalah..menurunkan berat badan...
namun...........
itulah kelemahan terbesar diri saya...salahkan diri sendiri...huuuuu~

dr.zamri ni satu jelaaa...dia ni mmg sgt cool n sgt bertenang...
senyum jek...padahal saya ni...tgh senyum palsu gak....sambil menahan sesuatu yg sudah bertakung.....
dr. kata..jmpe d next cycle...tgk cmane nanti...nk proceed operation or camane..
lg satu trauma saya adalah...period jugak dtg xmenentu...ntahkan ikot hari..ataupon 2-3 bulan lg...
hmmm....

plan saya..
klu next cycle....sy nk stat berurut tuh laa...xmo tangguh2...
dan juga..hati ini juga terbuka utk try ambik supplement..
i choose produk shaklee..
saya ambik LECITHIN, ALFALFA & GLA..
ada byk lg senarai vitamin dia..hmm..sket2 la dulu..mengikut budget..heeee....
usaha jelaa..yer dak???

perasaan rasa maleh giler nk drive balik tempat keje...
rasa nk balik umah tdo....
tapi....iyer..saya masih berada d opis...
smpi je opis...
mesej en.suami...bla bla bla bla....
dia hanya menjawab....

"SABAR..KALAU ADA REZEKI..X KEMANA...."

ok aja..ok guys...smile!!!!
sekian~

4 comments:

  1. Assalamualaikum dan slm perkenalan,mama pun ttcians gak,ada masa bw lah kat blog mama..

    ...moga kita semua sntiasa kuat dlm perjuangan kita ni ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq mama munif....terima kasih d atas perkenalan ini...moga segala perkongsian pengalaman..suka duka membawa manfaat utk kita semua... ;)

      Delete
  2. Bertabahlah aja... bersangka baik dengan yang mencipta. Pasti ada lasan kenapa n mengapa. Kyt sedih bca n3 kamu.. tp.......... x tw la nk ulas cmne. Harap kmu sabar sabar dan sabar tnpa jemu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq kak yatie...saya pon mengambil cerita2 kamu utk motivasi diri...xyah ulas pape pon xpe...heee....cukop sekadar doa mengiringi...sgt2 menghargai....aja pon mendoakan moga k.yati berbahagia sekeluarga...heeee....

      Delete

anything 2 share??