Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday 29 March 2012

NENDA2 KESAYANGAN

merindui kasih sayang atok dan nenek..

belah arwah mak...saya panggil ayahMan dgn makTijah..

kenangan dgn arwah AYAHMAN
KENANGAN DGN ARWAH MAK TIJAH

 (sayang nyerr..gambar2 ni...terlindong dek tali kamera..huhuhu..)

belah abah..saya panggil tok wan dgn atok..
KENANGAN DGN TOKWAN DI MJLS PERTUNANGAN

huuu...xde gambar kenangan dgn atok..

saya suke bermanja2 dgn mereka2 ini...

ayahman dari keturunan BUGIS..
tokwan plak..BANJAR...
jutaan kerugian....saya x mewarisi sepatah haram pon perkataan BUGIS mahupon BANJAR..huhuhu..

masa kecik2..menggelepar bila ayahman dgn maktijah nk keluar ke bandar....nk ikot!!
biler raya...ayahman ngn maktijah selalu belikan baju..tshirt+seluar utk cucu2 nya...semua akn dpt sama pattern...kaler je lain2..meriah!!
tokWan plak..suke layan saya bercakap..sambil dia heret basikal tua dia biler dia balik dr kebon....

makTijah pergi sewaktu saya masih kecil...mungkin dlm umo 4-5thn..(ingt2 lupe..)
selepas beberapa tahun...atok pula...
kemudian.. lebey kurang saya abes pengajian di uni..ayahMan plak....hukhukhuk..

ALHAMDULILLAH..tok wan sempat menghadiri majlis pertunangan & majlis perkahwinan saya..
sempat berceloteh dgn tokwan...
"tok wan p la cek tunang aja tuh..p bg amanat kat dia..tok wan bg warning2 maut skett kat dia..."
tokwan dgn meriahnyer hangguk..."jaga tunang hang!!"

baru je stgh jam yg lalu dpt panggilan drpd sepupu saya..
tokwan baru balik seminggu dr umrah..
tokwan demam..
cek darah seme ok..
tapi tokwan x lalu nk mkn..
tokwan lemah...dia da xlarat nk bgn..

huhuhuhu...

AL-FATIHAH BUAT NENDA2KU YG TELAH PERGI...

YA ALLAH....ENGKAU  YANG MAHA AGUNG YANG MENGUASAI ARASY..SESUNGGUHNYA SEMBUHKANLA PENYAKIT TOK WAN...

aaminnn...

2 comments:

  1. alahai....ni entry yg menikam kalbu...
    rindu juga kt arwah...kedua2nya..
    kak yie sorg je pggil atok ngn nenek...
    cucu2 lain smua pggil ayahman ngn maktijah..
    x tau la knp kalo pggil ayahman ngn maktijah mak terus marahhh...maka kekal lah pggil atok ngn nenek...
    apa2 pun nama pggilan...mereka tetap org yg sama...nenda kita...
    masa arwah maktijah meninggal kak yi darjah 2 kalo x silap...
    suka juga bermanja dgn dia...kalo mak marah...mesti arwah yg pujuk, gosok2 kepala...
    aduh rindunyaaaaaa.... :(

    ReplyDelete
  2. yg aja ingat...kabur2 skett..
    pd hari mak tijah pergi..
    aja nanges kt tgh2 umah...dr jauh aja nampak arwah kt depan..
    pastu ntah sape ambik aja yg tgh meraung2 tuh...huhuhu..

    ReplyDelete

anything 2 share??