Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday 16 March 2012

suka2..tp makan dalam..

salam hari jumaat yg penoh barakah..

pagi ini dimulakan dgn semangat yg berkobar2 nak berkelas..
tetapi..student yg dtg hanya 2 ketol..
so..korg balik jelaa....(dulu2..geramlaa! skrg da lali..lantak korg la murid2..)

berjaya menyiapkan soklan2 exam..yeayyy!

tetapi..sedikit menyampah...terkilan..

seorg rakan baik menegur di ruangan perbualan yahoo..
menyoal selidik...
bagaimanakah?? kenapakah? bila lagikah??

belilaa rumah dekat area cheras....cakap senang...(ingat beli rumah mcm beli ikan kat pasar??rumah skrg, nk bg sape??)

nape ko x cepat2 apply tempat keje lain...

ko sayang sangat kat company tercinta ko tu...hahahaha

(ini yg plg xleh blaaa..siap pakej gelak2..gelak bukan sebarang gelak....sila gelak mengikut situasi.....hanya tuhan je yg mengetahui perasaan saya sedang bersabar dan TERIKAT  bekerja di syarikat yg sungguh "berprestij" ini..)
statement seolah2 seperti anda sedang menjolok sarang tebuan!!!! Grrrrrrr!!!!!!
namun tidaklah mampu utk saya menjawap...demi ikatan persahabatan...
(dgn bahasa ringkasnyer..malas ahhhh nk gado..)

hanya terguris..sedikit bercalar di sudut hati....(wow...leh wat lirik lagu..hahaaha)

iyer...bekerja di syarikat yg berteraskan bisnes tetapi menjalankan operasi di bidang pendidikan ini...tidakla seteruk mana...not that bad....saya tidak menafikan yg saya telah banyak menimba pengalaman dan cabaran selama berkhidmat di sini...suka duka..pahit manis..

030312 lepas.... genap 4 tahun saya berada di cni....

walau teruk camane pon..diam x diam..saya berjaya menyambung pengajian seterusnye dgn tajaan syarikat...lalu...saya terikat di sini selama 2 tahun setengah, bermula dari Ogos 2010...
namun tetap bersyukur..kalau nk tunggu dgn kemampuan diri sendiri...tidakla saya......mungkin 10thn lg kot?? kwang2..........
so..
kira2..campur tolak bahagi....
mungkin ikatan kasih antara saya dan syarikat bakal tamat pada FEBRUARI 2013 NANTI...insyaallah..


saya xsuke mendengar gelak tawa manusia..memperkecilkan saya..menyoal2 saya..

kenapa ko nk stay lg kat ctu....bla bla bla...
(utk yg da sedia maklum...tp nk tanya2 lagi...menyampah..tahu!!)

HELLO....kalau xtau perasaan org yg dlm keadaan terikat...JGN PERSOALKAN....
boleh je gelak2 kan..
anda mmg tidak paham....anda hendak membayarkan ke nilai IKATAN KASIH SAYANG INI??
26k ajer.....!!

skali lagi konsep SABAR perlu diaplikasikan...

Ya Allah..kuatkan hati ini...walau ape pon rezeki yg saya terima di sini..saya bersyukur....

Insyaallah...saya juga mempunyai impian..
Insyaallah..saya juga ingin memajukan diri...
Insyaalah..saya juga ingin berhijrah..meninggalkan perkara yg mungkar...berubah drpd sesuatu yg baik kepada yang LEBIH BAIK.....
Insyaallah...

tiba2 berangan..

encik suami sila berhenti keje...saya nk sambung blaja kat OBERSEA...
saya blaja..awak duk uma tlg masakkan utk saya..ok x? ok x?? hahaaahaha....^_^

hmmm...ntahlaa....yg konon2 kt cni pon..tidak jugak dimulai...kwang2...
 xsabar rasanyer inginkan sesuatu yg baru...masanya akan tiba juga..

Yg penting..selagi saya berada di sini...

SAYA GEMBIRA BERSAMA RAKAN2 URANUS SAYA..=P


Insyaallah...kite doa yg baik2 untuk semua!!!!!


KITE MERANCANG TUHAN MENENTUKAN...

4 comments:

  1. you go girl aja!!!takpe, setiap ape yang berlaku tu, ade hikmahnya. yakin dengan Allah!!cheer up girl!;-)

    ReplyDelete
  2. thanx misz A....insyaallah..aamin...=)

    ReplyDelete
  3. haha...ak gelak dlu.jgn mare..~ kdg2 diorg yg brtnya ni xfikir guna otak kut..tu yg men tibai je tnya, xtrfikir kita trasa hati ke x...same wit me, almost 4 yrs stay kat co' nie..hehe..no hurt feeling..no heart feeling...

    ReplyDelete
  4. hee..mulut org kite xleh nk jaga..
    nak buek camno..sabo jelah..
    hehehe..

    ReplyDelete

anything 2 share??