Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday 30 April 2012

AL-AMIN rupenyer..huuuu~

ahad lepas..
tiba2 ada org suh bersiap nk p pesta buku at PWTC..
hooraayyy!!
saya hoorayyy bukannyer sbb saya nk beli buku banyak..
tp saya hooraayyy sbb dpt kuar jenjalan..huahuahua..

2-3tahun yg lepas...
slalu ke pesta buku bersama kompeni..
jalan sana sini..petik je nak buku mana...
demi rujukan anak2 murid tercinta..best x bunyiknyer??
tapi ntahla....ketua kompeni tersebut membelinyer atau tidak..huhuhu..

so kali ni....saya mengikut ajerlah si dia..
dlm hati byk beno agaknyer dia nih nk hangkot novel?? beria sgt..
novel utk saya??
hmmm...ntahlaaa..untuk saya..
last layan..masa zaman matriks..masa uni mcm xde jek...
da abes kot fasa...da xleh blaaa nk layan novel2 nih...
kisah fantasi...xberada di dunia realiti....cannot go sudaaa..
tp layan muvie BATTLESHIP ker.. marveles!! ngeh2..
kalau mcm muvie nih..kejap je kiter terawang-awangan..
bg saya kalu layan novel..perghhh..mcm terus terbang ke awan...
erkkkk...serius...cannot go sudaaaaah..(myb sbb xsama ngn pengalaman idop sbnr kot?? poyos..hahaha..)
nk beli ape ekk?? tgk majalah2 pon..hmmm..mls lahhhh..
baik beli blouse ke..tudong chifon layer2 ker....wakakaka..boley gitu??
layan jelah..carikkan novel2 utk dia...

masalahnyer dia sorg je lelaki dikalangan wanita2...siap ada bakol hokeyyyy~
fuyooo..dia beli 8 ketol!!
wowww!! xkesahla kan yg org2 lain tuh..
nk beli 18rak buku pon..
tp dia beli 8!!! kira saya da boleh fuyooo kan dia laa...hihi..
saya kan.....
agak surprise jugak laa...
ini antara hobi dia yg saya baru tahu selepas berkahwin...
HOBI MEMANCING....or....PIKAT AYAM HUTAN...
hahaha..yg tuh...saya dah lama redha...da lama mentally prepared..
tp tang novel nih...aternyer..ingatkan dia main2 ajer...rupe2nyer...
bersungguh.....buktinyerrrrr..

abaikan susunan buku yg x cantek tuh..nnt ada masa saya kemas laaa....hihi..
1st time lepas kawen..masuk rumah...saya terkesima dgn koleksi2 novel dia nih..
ada lg tau susunan belah belakang...fuyooo x??? hahaha..
tp ok laaa..dia layan novel genre thriller..
RAMLEE AWANG MURSYID...ZYRA SAFIYA, ZAER RIHAZ...
kalau dia layan tang NORHAYATI IBRAHIM ker SHARIFAH ABU SALEM ker..
geli jugak...alahai..jiwang rupenyer laki aku!!! tp kan..mmg ada pon dua tiga version yg jiwang2..
hohoho...apa2 jelahh...
sungguhlaaa kontra dgn diri ini...hehehe..

abeslaa bab kagum dgn hobi membaca si dia..
saya cube jugak carik buku yg saya nak sgt miliki..
masa ronda2 tuh..saya luper sgt2 tajuk buku tuh..
yg saya ingat...RASULULLAH...by A.SAMAD SAID..
arituh ada jual masa pameran kt tempt keje..
jatoh hati sgt2...ayatnyer ringkas2...tapi bahasanya..
sungguh indah..menyentoh Qalbu ini...huhuhu..
tp masa tuh mmg sgt2 kekurgn budget.so kiv dulu..
puas tanya org..diorg seme geleng2..pelik betol...buku A.SAMAD SAID kot..
xkanlaa org xtau...mungkin ader..tp saya da penat n da serabut dgn org ramai...huhhuhu
kesudahannyer gagal ketemu!!! huuuuu~

saya baru google..alahai...tajuk dia AL-AMIN rupenyer...huhuhuhuhu...
saya nk share sket sedikit sebyk nukilan indah ini....

"Sebelum sampai ke cakerawala, sedang lena di masjid yang suci,
telah dijernihkan kalbunya, menunggang Buraq layang yang sakti, dan jauh dari Hijir di mana tidur alam dan manusia, dan dalam mimpi, telah jauh ke angkasa seluruh diri dan batin Nabi, dan kini selepas meneguk susu, menolak arak dan madu, menghadap ia keajaiban, terlintas sebentar, melintas sebentar, amat haru; pesanan yang kemerlap, dibaca dalam aneka tamsil, mengembang di hadapannya, ditenung dan dihayati sebelum dipetik satu-satu..."

p/s: 
1. haaa..kak senah n kak bedah.....jgn hingat NOORMALIZA x mendalami bahasa2 puitis nih....ingat CIK HARTINI OMAR je yg buleh?? ngeh2..
2. sape nk bg buku ni sbg hadiah besday ker..adiah suke2 ker khas kpd saya tau.. cer angkat tgn?? wahahahaha..

1 comment:

anything 2 share??