Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday 23 April 2012

NOORAMIN vs NOORMALIZA

laaaa haii...
labuuu~ labuuuu~
tgh syiok2 tgk tibi...dpt mesej....

"kak..tlggg..!!! aku xleh nk buang air besar...."

speechless kejap...pastu gelak....wahaahahahaha~
alahai adek aku nih...
ko da besaarr kot...pandai2 laaa...

tp selang bape minit...risau plak..
mesej dia..."ko mkn itu ini..bla bla bla...ok gudlak!!"
esok lusa..tanya lg..da berjaya ke blom...
sampai la arini...
dia da post kat wall saya..."Maliza!! Sye da kmbali normal... Hahaha"..
ok saya sudah senang hati..
hahahaha...saya seorg kakak yg concern x??? ngeh2...

seluar merah okeh..korang ader ker baju kocek labu camtuh?? hahaa...

so wahai NOORAMIN...
sempena mesej ko yg ko xleh nk ber....tuh...
meh nk story sket pasal adek kesayangan...hahaaha..


seingat saya..
dia lahir waktu saya umo 5thn...
ada sket2 la memori yg terpahat...
1st time saya tgk dia...ikot abah p sepital segamat..
menjengket kaki nih..nk tgk adek kat bekas kaca tuh...frust jugaklaa dlm hati..
BONGSU TAK JADI..ngeh2..
masa menjenguk dia tuh...bebunyik mulut nih.."hooohhhh..montelnyerrrrrr"
hahahaa..
bermula lah kesah saya yg mempunyai adek...hohoho!

masa dia baby...
sambil mak masak...mak suh saya jg adek...
sambil2 tuh...saya asik geram je tgk muke dia yg bolat tuh...
saya jenguk2 buai dia...aishhh..xtahan!!
lantas....saya pon gigit pipi dia!!!! hahaahaha..geram!!
kadang2 masa aktiviti menggigit tuh...sampai buai tumbang...pastu dia pon menanges laa..
uwaaaaaaaaaaaaa!! uwaaaaaaaaa!!
"jaaaa..kenapa adek tuh?" "ntah..xtau..tibe2 je nanges...tibe2 je buai tombang.."
hahaha..best x jawapan saya??
bile mak pegi je kat adek...ambik nakkk..berbekas gigi kat pipi dia...wahahahaha!!
pastu aper lg...dptla 'ubat' drpd mak...saya plak yg melalak...hahaha...


biler da besar skettt..
slalu anggap dia mcm beban saya..sebab bile saya nk pegi main kt mana2...
mesti kene bawak dia...alaaaah..nyebokk jek...
tp kadang2 bagus jugak..saya suh dia p umah jiran...
pastu saya buat2 la.. konon2 saya nk pegi panggil dia balik..
pastu dgn saya skali melekat......
biler saya darjah 6..dia darjah 1....
pastu biler saya da masuk asrama...da bejauhan....


hmm..kadang2 sian gak kat die...
saya duk asrama..saya xnampak sgt hari2 mak sakit camne..
mesti dia yg tgk mak hari2...hmmmm~
bdk lelaki katakan.... tgh nak naik..mak plak dah xde...
ada sedikit cumulative effect..yg mungkin menyebabkan dia nih jadik degil skett..

REBEL katernyerr...


sepjg saya kat uni...slalu lah duk risaukan die...
haihhh..ko nih..jgn lah wat hal..ko jgnla itu ini...bla bla bla..
keluarga kami..mana ade jenis cakap selow2..semenyer suara mcm petir!!haha..
saya slalu kecoh pasal dia nih..
dr zaman blaja..smpai la skrg...
seme kawan2..tau pasal dia nih....
kecoh x....adek sorang..mcm adek ader 10 org!! haha..


saya ada sedikit pesanan utk dia..

amin..ko tau x..
dulu mak slalu bgtau aku..risau pasal ko..
haihhh..ko da besar nanti..ko keje aper lahh..
mak kata..mak xharap..ko jadik lawyer ke..doktor ke..
mak kater..moga ko dpt jg diri ko..xsusahkan org lain..itu ajer..


walaupon bunyiknyer mcm klisherr..mmg itulah harapan setiap ibu2 terhadap anaknyer..
so..ko pikir2 dan renung2 kan....GOOD LUCK IN YOUR LIFE ADEK!!


spesis bolat2....sama tapi x serupa....=p

i'm proud of u....!!!!

fuyooooo!! CHEFF TO BE..!!! aku rasa mak mesti hepi tgk TOPI PUTIH ko nih... huhu..
baru nk puji2 ko nih..
dpt mesej plak dah..


"Jgn lpe ea.."


cehhhh!! siap pesan takut saya lupe..
still nk mintak topup drpd kakak nyer ini....!!!


haihhhh laaa adeekkkkkkkkkkkkk.......


2 comments:

  1. citer aja ni mcm kelakar...
    tp sbnrnya sedih...

    yup amin mmg bulat masa kcik kan...
    bulat yg sgt2 bulat...

    ReplyDelete
  2. thanx kak yie sbb berjaya menjiwai watak sbg seorg kakak..ngeh2..

    ReplyDelete

anything 2 share??