Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday 11 June 2012

bersosial dgn isteri2 kpd rakan2 suami..

boley x nk citer pasal satu topik nih...
korang suke x bersosial dgn isteri2 kpd sahabat2 suami anda??
hahahaha...

saya ni rasanya da jenis yg cukop ramah dah rasanya..
xcaya..cuber tanya rakan2 skolah saya..geng2 opis saya...
tapi kan..ada jugaklaa...skali dua yg xleh gak nk masuk dgn beberapa org..
dan org2 itu adalah...isteri2 kpd sahabat2 suami saya...
saya hanya mampu terdiam....saya failed di situh....
boley gituh?? hahaha..

byk kali dah saya cuber bersosial dgn mereka..
tapi hmmmm....xbestlaaa....rasa mcm janggal...awkward semacam..
senang kata... CANNOT GO LAAAA...
saya ke yg salah ekk?? saya yg xreti ke?? atau apa2 jelahh....

kes 1: dgn jiran sendiri...(astaghfirullah aja hooiiii..teroknyer ko...huhu)..
suami dia xlah masuk kategori "geng" dgn suami saya..tp kire seKOMPENI laa.....
tp smpi skrg saya GAGAL utk mengetahui namanyer...main jeling2 senyum2 jek..
dia cam kekwat jek nk menegor...saya pon hampa laa nak bersosial...
saya lg ramah n seronok bersembang dgn auntie chinese sebelah umah lg satu nih...
siap bertukar kuih time hari raya n gong xi fa cai...dgn yg MELAYU tuh?? kwang2..

kes 2: pergi picnic..penah citer kt cni...
ingat dptlaa berkenalan dgn mereka..
tp 3-4 org drpd mereka nih..jenis diskriminasi perkauman sketttt..
ramah dgn org seNEGERI sahaja....huhh...
so..saya pon wat bodo jelaaa....pandai2 laa bawak diri..
buat2 muke tebal borak jelah ngn sesape yg sudi...
(org kalau jenis byk mulut..mmg stress kalau berada dlm keadaan yg tidak boleh bersosial cenggini...baik xpayah p picnic..duk umah je la berguling tgk tv smpi lebam...huhuhu..)

kes 3: masa p kenduri kawen..
time ni laaah nak kenal org.. nnt org kata kite sombong plak..ye dakk..
biler jmpe sorg ni..sebok nk bgtau..yg dia ni cikgu..dia ajar anak manager para suami kami..
ckp skali dahla....pastu sebot lg...dia ajar anak manager tuh mengaji lahh..ape lahh..
hahaaha..utk mendapatkan tiket persahabatan...
perlu ke saya bgtau saya kerja..saya buat hape?? hahaha..tolongggggggg...saya xpaham..

kes 4: masa familyday...
ada sahabat suami saya yg berkahwin dgn EX-STUDENT tempat saya mengajar...
dia duk sebelah saya je pon....tp nyombongnyer...ya allah..
penat saya terhegeh2 senyum xsaba nk borak isu tempat DIA BELAJAR..
masalahnyer....xbersalam lgsg....seb bek bukan program yg aku ajar...
muncong dia kalah muncong cencorot adek beradik si tikus tuh..
eeeeee~ ko kenapa?? skali lg saya xpaham....sabo jelaaaaaaaaa..

kes 5: bile si sahabat suami melawat ke rumah
setakat ni laa...masa baru2 kawen..jenoh gak saya di uji..wahhh gituu...
time lunch je..encik suami akn balik mkn bersama 3-4org geng dia yg lain..
nk rasa saya masak la tuhh...so far ok jek..seronok kenal diorg..diorg seme ok..
tapi...biler ada pulakk sahabat suami yg dtg bersama isteri mereka..
mmglaa xsalah....org2 tua kata..murah rezeki, kalau ada tetamu dtg umah..
kan kan kan..
tp kan...ada seorg nih...
dia masuk jek umah saya...abes dia round...sampai ke dapor di jengahnyerr....abes segala gobok..
drawer2 seme dibukaknyer....saya ulangi..dia siap bukak u olss...
segannyer saya..yelaa..kdg2..yg kt luar2 kite sempat kemas...kite sorok la yg belah dalam..
kalau yg belah dlm pon dia bukak..kantoilaaaa....kwang2...
korg dtg uma org, korg bukak ke segala peti besi org?? saya rasa agak kurang beradab di situ...
adoinyer hai punnnn...
mak mertua saya pon xbuat inspection gituuhh..
pastu setiap perabot yg ada sebok bgtahu..."haa..ni mesti awak beli kt cni..haa mesti awak beli kat ctu.."
hooooo..perlu ke saya bgtau wt iklan saya beli kt mana??
bg saya..mende2 cenggini biasala la kite sembang dgn kawan2 kite..sharing info bagai..
tp kalau org 1st time dtg umah kite...xkan nk cakap....masuklaa duk atas nih..saya beli kt cni ctu cnun..
kalau borong perabot kat EMPIRE ala2 kak nita dlm ASTANA tuh pon blom tentu kite bgtau..nnt RIAK pulakkk...org bencii jugakk..ye x.....hahahahhaa...

pastu kan ader lg..sorg lg nih...
baru 1st time kenal nih...dia sebok mempertikaikan pd saya..
kenapa ambik kete ini? kenapa x pakai kete itu? ada jugak dlm 5-6kali dia persoalkan pd saya..
xde topik lain ke utk bab perkenalan???
saya ni peliklaa..apa masalah dia nih....suke ati aku la aku nk pakai kete ape..
kalau aku nk pki BMW ko nk tlg bayarkan ker?? dia ni keje ape? gaji dia beso ke sebok sgt nk tanya nape aku xpakai kete itu ini??
nk jugak tanya dia..dia ni kerja apa..tp saya jenis segan sket nk tanya2 org dia ni keje ke x keje ke...
sbb takot jugak kan..ada jugak yg jenis surirumah sepenoh masa..skali lg..nnt x beradab pulak kan..
boleh tanya tp biar kene masa n tajuk perbualannyer....
biler nk balik...ntah cmne dia ada sebot...dia ni fulltimehousewife...
saya tgk dia n husband dia berKANCIL...
hmm..dlm hati hanya berbisik...ooo dia ni xkeje...oo maybe kancil dia ni 2nd or 3rd car kot...hahahaha.
baru2 ni..sabtu lepas..TER serempak plak lg kt pasar mlm...
"xde isi lg ke? kenapa? merancang ke?" bersalam je..tuh soalan pertama dia....hohohoho...dahla ko bkn kawan rapat haku..layakla nk berkepoh2....
pandai2 ko nk bg statement mcm2...ntah pape ntah...
ibarat ko menjolok sarang tebuan hokehh...
tp saya bersabar jelah...maybe dia ni mmg org yg jenis xde COMMON SENSE kot....
mybe dia mmg cenggitu...ko berbaik sangka jelaaa aja hoiii...........huhhhhhh~

hihihihi....tp kan... xlaa semua yg saya xleh masok..ada jugak antara mereka yg kire2 leh laaa jd geng...asik org je yg salah..ntah2 diorg pon pandang slekkkk je kt sayer...huhuhuhu...apa2 pon....kiter cube jelah bekelakuan sopan senantiasa dan bersangka baek pd semua org.....mampu x?? cuber laa ekk.... huahuahua..;)

No comments:

Post a Comment

anything 2 share??