Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday 14 June 2012

hahh?? lepas raya????

hmmm...bersedia ke x yek..nk bercerita...
bukan berniat hendak membuka pekong di dada...
atau utk berbangga spy diketahui umum..(xde sape pon yg bace..ngeh2..)
Cuma sekadar luahan hati...
yg mungkin boleh dikongsi dgn sesiapa yg sudi.....
moga saya peroleh nasihat yg positif mahupon doa yg tulus drpd anda semua yg dirahmati...aaminn..

setelah penat berfikir..menong sorang2....
stress sorang2...saya stat mengumpol maklumat..
baca mcm2 forum...baca belog2...ramai rupenyer yg senasib dgn saya..
berbincang dgn en.suami..lalu..saya dah bersedia....

Bismillahirrahmanirrahim..
semalam..hari Rabu..13/06/2012..
saya bercuti dgn gumbira ye....lalala~
sebenarnyer..nawaitu nk memulakan langkah memulakan rawatan di sepital.....
dgn kemampuan fizikal..mental..xlupe jua "isi poket" yg ada...
konon2nyer...nk cube gomen dulu....
ok kiter cuber...
alkisahnyer..
kami pilih hosp.sg.buloh..yg plg dekat dgn Rawang..
gerak..xler pagi2 bute sgt..tp xla tghari sgt..
smpi dlm around kul 9++..
TIADA PARKING KOSONG HOKEHHHH..
1st time ke sana..sepital nmpak beso n canggih...mcm ada sinar...
nk dkt 5kali pusing..xde parking..FULLHOUSE BABEHHH..
last2..parking kt luar pagar...seb beklaa x jaoh sgt bejalan..
pegi ke kaunter pertanyaan..tunjuk surat..
ok teros menuju ke O&G klinik..
"oo..kami xpasti lg ye puan ada ke x rawatan nih...kite tgk dr. ckp apa.."
ok fine..tggu la nombor...
saya da bersedia mental n fizikal utk menunggu turn..en.suami da siap2 dgn pelbagai bhn bacaannyer..
mujor dia xbawak novel jek..
setelah menunggu hampir sejam..."ting tong..no.0009 ke kaunter 11"..
bukan bilik pemeriksaan ok..ke kaunter tmpt nurse tadi je ponnnn...
"puan...puan boleh berjumpe dr. lepas raya nanti..."
skrg bln Jun..lepas raya dlm bln September la ekk???
apakah?? dunia terasa gelap gelita....at least bg la jmpe dr skali...
muke still leh cover....berjalan je keluar menuju ke kereta....
 
sesuatu yg menderu2 xdpt dibendong lg....
air mata saya turun bagaikan air terjun sg.gabai kt hulu langat tuh.....
abes tisu2 dlm kete tuh..saya campak2 manja ke arah en.suami....
saya dah xtahan....saya xboleh.....cmane nih..cmane nih...


saya xkesah..kalau saya perlu bersabar utk menunggu giliran utk membuat segala ujian kesuburan..
iyerr..mmg naluri keibuan diri ini meronta-ronta...
tp saya rasa...dgn usia perkahwinan yg baru mencecah setahun sebulan 13 hari ni..
saya xlaaa sgt terdesak untuk stress xtentu pasal....
ramai lg insan2..sahabat2...yg da mencecah 2-3thn..
mereka tenang..masih leh bersabar..kenapa saya xboleh?? kan kan kan..

yg menyebabkan saya da xtahan ni adalah..
tuhhhhh...yg berpanjangan x berenti2 tuhhhh.....
harituu..saya period smpi nk dekat 60hari NON-STOP..
mkn ubat alternatif....xjalan..
blik kg berurut.... berhenti...gap dlm 9 hari....
period balik..dan sekarang xberhenti lg...dah hari ke-30 okehhh..
cube angkat tgn siapa yg suke period lama2???
xkesahla cap ape pon...KOTEX ke..LIBRESSE ke..SOFFY ke..sape suke pakai mende tu lama2??
cube bgtahu saya apa perasaan anda sbg wanita yg dlm keadaan PMS??

nk ngadu kt sape yek??? makkk...aja nk pelok makkk...huuuu..T_T
saya cube ingat segala zikir..ingat segala pesanan dan sokongan sahabat2..
INNALLAH HA MA'AS SOOBIRIINNN..
kalau lah sesuatu kesabaran itu saya boleh ceduk seperti mencedok air...
saya cepat2 cedok buat mandi..buat minom bagai....
kalaulah kesabaran itu saya boleh pakai mcm saya pakai bedak..
saya dah puteh mcm tepong gomak dahhh...
Ya Allah...

akhirnyaa..en.suami anggok..kiter p jelah mana2 klinik pakar wanita swasta berdekatan..
sambil sedu-sedan...huhhhh..jom..jommmm...
penat dah senyum... berpura2 seolah-olah tiada apa yg berlaku demi menjalani kehidupan harian di rumah mahupon d opis dgn positif.....

Insyaallah.. nnt saya ceritakan..pengalaman pertama saya membuat pemeriksaan seterusnya....

3 comments:

  1. menangis akak baca tulisan ko jaa. gaya bahasa ko memang bersahaja, tp akak tau keperitan yang tak tertanggung tu. org boleh pesan supaya kita sabar la bagai, sebab org tak duk tempat kita

    tp xpe lah jaa. mmg pun kene sabar. sambil2 sabar, berikhtiar. bila benda susah dapat, lagi lah kita hargai nanti. akak tak lupa pohonkan dalam doa, dengan ht paling ikhlas, semoga bahagia jd milik ko, ko dpt apa yg ko inginkan

    insyallah, berkat pertolongan ko, akan ada jugaklah pertolongan tuhan nanti

    jaga diri dan kesihatan. bila sht, baru boleh dpt anak yg sihat. kan? eceh.. tuhan ada kat atas tu, pandang je kita. saja nak tengok macaman kita bertabah menempuh dugaan Dia

    good luck k. smg dipermudahkan

    ReplyDelete
  2. huhu...sabar aja..sedih koi baca. hm, membar koi pun ada yang dah 3 thn lebih kawin n still xde rezeki lagi untuk dapat anak. last2 dia gi wat rawatan kat hukm. kawan koi ade mslh endometriosis. so, dia kene treat masalah dia dl. skrg dia wat IVF kat hukm tu. maybe aok boleh gi hukm utk wat check-up.

    ReplyDelete
  3. tQ kak lyd d atas sokongan anda...tq banyak2....;)

    misz A, mekaceh jugak d atas cdgn anda...tulaaah selaku org yg mahu sembuh bebas dr segala penyakit...mmg agak rambang mata utk membuat pilihan nk dptkan treatment yg mana dan di mana...Insyaallah..koi cube satu2....doakan yea....time kaseehhhh aina..=)

    ReplyDelete

anything 2 share??