Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday 15 June 2012

GotongRoyong di tengah hari..

masa hari Rabu tu jugak...
balik dr klinik...
belah ptg nyer kami berdua wat aktviti gotong royong..
hihihi..
tapi dia jelaa yg bergotong..saya amik yg royong jekk...
just as a pom pom gurl..bagus x saya??? ngeh2....

so buat julong2 kalinyer...
kolam yg dah mengalami proses EUTROFIKASI di depan rumah itu dicuci....
kenampakan apakah itu??? kesian diaaa...dah nk dekat setahon kot dia bernafas di dalam air yg penoh dgn lumut ituuu.....

da siap cuci....taaaraaaaaaaaaaaa..
hohoho..ikan patin nih xde nama....besa dah diaa..
pjg dia ada lebey kurang sedepa sebelah tgn saya....
cita2 en.suami...nk lepaskan ajer dia nihhh..
biler?? SUATU HARI NANTI..katernyerr....

aktiviti kedua...
membuat proses penebangan hutan di belakang rumah...
ooo yeahhhhhh...
ingt x aritu sy bgtau kebun saya yg bertukar jadik lalang tuh....hahaha..
ini pada awal tahon yea tuan2 dan puan2...
(yg mcm sangkar tuh kunon2 nk buat reban PaK CHO & MAK CHO)
oo yeahh..ini pd pertengahan tahon.....
mujur rimau gajah je xde...kwang2...

org lain letak gambo umah besa..syiling kerAwang2..
ko bangga letak gamba lalang aja hoiiii......
YELAAA..keserabutan lalang ni seiring la dgn keserabutan tuan dia...sangat laa kannn..heeeeeee....
ini bukan setakat mak mertua jek yg REJECT!! mak bapak kandong pon makan hati....huaaaaaaaa...

so...... berjayalah hutan hujan tropika tersebot ditebang...
alangkah gembiranya saya...
walaupon segala sayuran yg kami semai tidak kelihatan lgsg...hahaha..
namun jauuuhhh di sudut ruang...
pokok daun pandan n pokok serai saya masih hidop....pokok limau bali amik benih kt kg pon hidop jugak......ciann mereka.....huhuhu..
oklaaa..saya cuba sedaya upaya la yek supaya kamu semua dpt hidop gembira yea..
tp saya xjanji tau..
mana tau kot2......
hutan hujan tropika dah xde...
keluar pulak  hutan savana ker...hohoo..teringat Geografi tingkatan 2....
hutan tu kan khazanah alam dan warisan semulajadi bagi setiap negara......ader kaitan??? haha...

ok bye.

1 comment:

anything 2 share??