Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday 17 July 2012

puding roti 2hari 2malam

saya kan......
keciwa...
frustrated!!!!!!!

saya dah lama xbermood membuat puding2 bagai...

hari tu... aderla buah kiwi...
ada plak serbuk agar2...

saya pon bersemangat waja laa konon2 nk buat puding/agar2 kiwi..
jenuh nyusun buah kiwi tuh cantik2..
konon2 nanti biler dah keras...nampaklaa cantek permukaan dia kan...
then last2....xmenjadik sprt apa yg saya angankan!!!!
lesson learn......ok fine JANGAN PAKAI SERBUK AGAR2...pakai SERBUK JELLY...
ke tong sampahlah dia...............

seterusnya..pd minggu-minggu berikutnya...niat suci murni saya diteruskan......

ahad lepas...ada baki roti...okeh..saya pon nk buat puding roti lah...
saya penah wat puding roti..
version pakai serbuk agar2....
version pakai tepong kastard....n kukus....
saya xpenah lg cube yg version tepung gandum ke...yg bakar pakai oven bagai tuh..
hmm..pikir punyer pikir.....saya MEMBESARKAN PERASAAN MALAS saya..
saya pon ingat nak godak2 pki tepong kastard jelahhhh....(over-confident...sbb selalunyer jadik jek..)
so lepas da letop2 ala2 larva gunong berapi tuh...letak la dlm peti sejuk...
dgn harapan....leh la en.suami bawak bekal keje mlm tuh...
(utk pengetahuan semua...buat puding berpeloh2..bukan utk suami yek.....suami TAKmakan mknn spesis2 desert bagai nih.....buat KHAS utk anak2 buah en.suami..huhhhhhhhhhhu..)

ahad mlm tuh...bukak2 jek...
xjadik!!!! rasa struktur dia..lemak manis..da mcm ok...tp lembik!!!
so mlm tuh...xdela bekal utk si dia....
xpuas hati....keluarkan.....malam2 buta tuh....sebok mengukus plak dah..
simpan dalam peti....

semalam balik keje..dgn harapan....elok laaa puding haku nih...
tgk2....still lembik!!!!!!!!!!!!!!!! hadoi!!!! xkan nk ke tong sampah lg.....
xpuas hati lg....
nk buat camane yek....ok lah...last....
tambah lg tepong kastard...kurangkan air..godak lg seme2 tuh......
okeh mcm jadik jek.....mcm xlembik dah....
letaklaa dlm peti semula......

adoilaaa hai!!!! 2hari 2mlm duk cara ke puding roti nih....
klu dlm masterchef...2hari 2mlm da siap 47jenis desert dah....
adoilaaa hai puding roti...
yg ntah elok lg ke x.....jgn da beracun sudaaahhhhhhhhhhhhhhh...

p/s: p keje pagi nih...xsempat nak hintai mende alah tuh dlm peti....kalau masih elok..esoklaaa saya bawak opis......yg bekal utk anak2 buah en.suami tuh..kira cancel lah....mcm xsedap jek..wt malu jek....wt mkn sendiri jelahh........huahuahuahaua....
huaaaaaa.....

No comments:

Post a Comment

anything 2 share??